شناسهٔ خبر: 43432153 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

دست‌کم 150 معترض بلاروسی بازداشت شدند

مرکز حقوق بشری غیر دولتی بلاروس گزارش داد، دست‌کم 150 معترض در سراسر این کشور در دهمین یکشنبه متوالی از اعتراضات گسترده اپوزیسیون بازداشت شدند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| براساس گزارش وب‌سایت این گروه حقوق بشری موسوم به "ویاسنا"، دست‌کم 150 معترض به جرم شرکت در اعترضات ضد دولتی غیر قانونی به دست پلیس بازداشت شدند. اکثر بازداشت‌شدگان متعلق به اعتراضات شهر مینسک هستند.

 

شامگاه یکشنبه گروه حقوق بشری ویاسنا همچنین از بازداشت دست‌کم 194 معترض در جریان اعتراضاتی که مجوز نداشت، در سراسر بلاروس در روز یکشنبه خبر داد.

 

معترضان حامی اپوزیسیون بلاروس شنبه و یکشنبه هر هفته در اعتراض به نتایج انتخابات نهم اوت به خیابان‌ها می‌آیند، انتخاباتی که با روی کار آمدن دوباره الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس برای ششمین بار همراه شد. اپوزیسیون بلاروس مدعی تقلب در انتخابات است و سوتلانا تیخانوفسکایا، نامزد اپوزیسیون را پیروز رقابت می‌داند.

 

شرکت ارتباطی-مخابراتی ای1 روز یکشنبه اعلام کرد، به دستور سرویس‌های امنیتی از کیفیت اینترنت ارائه شده در مینسک بابت آنچه "اهداف امنیت ملی" خواند، کاسته است. یکشنبه ده‌ها هزار تن از مردم بلاروس به خیابان‌های مینسک رفتند و خواستار استعفای الکساندر لوکاشنکو شدند.

 

این تظاهرات زیر سایه تهدید وزارت کشور بلاروس برگزار شد. این وزارتخانه با هشدار نسبت به آنچه «رادیکالیزه شدن اعتراض‌ها» خوانده تهدید کرده بود که ماموران پلیس «در صورت لزوم» برای مهار اعتراض‌ها از گلوله‌های واقعی استفاده کنند.

 

منبع: ایسنا

نظر شما