شناسهٔ خبر: 43431697 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

گالری گردی/

"هم پا تا حرم" نمایشگاهی برای حفظ دلدادگی به اهل بیت

دلدادگی به امام حسین (ع) و دیگر ائمه که در سال‌های گذشته به صورت پیاده روی اربعین نمود داشت، امسال به علت شیوع ویروس کرونا به گونه‌ای دیگر به نمایش درآمده تا این دلدادگی به اهل بیت حفظ شود.

صاحب‌خبر -

رسول مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره نمایشگاه عکس "هم پا تا حرم"، اظهار کرد: این نمایشگاه عکس، شامل آثاری از تصاویر عتبات عالیات، پیاده روی اربعین حسینی، عزاداری‌های دهه محرم، مسجد جامع جمکران و حرم امام رضا (ع) است که در گالری خانه میراث به نمایش درآمده است. این نمایشگاه برای حفظ دلدادگی به اهل بیت برپا شده است.

این هنرمند عکاس افزود: از سال ۹۱ توفیق حضور در پیاده‌روی اربعین را داشتم و از همان سال عکس و فیلم هم می‌گرفتم و دیگر آثار در زمان‌های مختلف عکاسی شده است. "هم پا تا حرم" در ۹ سال متوالی عکاسی، گردآوری و به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: آثار هنری که در این نمایشگاه به نمایش درآمده به سبک تابلوهای LED تولید شده که نور با رنگ‌های مختلف بر اثر تابانده شده تا زیباتر دیده شود.

مختاری تصریح کرد: خیلی‌ها حرف حمایت از هنرمندان مذهبی می‌زنند و مقام معظم رهبری نیز تاکید می‌کنند که هنر برای ارائه مذهب استفاده شود، اما انتخاب مدیران اشتباه در عرصه فرهنگ و هنر اتفاقات بد را رقم می‌زند و هنرمندان آنطور که باید و شاید حمایت نمی‌شوند. بودجه فرهنگی و هنری داریم، اما مدیریت بودجه نداریم.

وی افزود: بسیاری از مدیران از فرهنگ و هنر سررشته‌ای ندارند و بودجه فرهنگ و هنر را به فعالیت عمرانی اختصاص داده است. این مدل نگرش‌، شرایط را برای هنرمند سخت می‌کند.

این هنرمند عکاس ادامه داد: آن چیزی که هنرمندان ما تصور می‌کنند برای آن‌ها رخ نمی‌دهد و برای برپایی یک نمایشگاه مذهبی هم دستمان بسته است. شعارهایمان باید به عمل نزدیک باشد، در شعارهایمان هنرمندان را باعث افتخار و مباهات می‌دانیم، اما در عمل آن اتفاقی که باید نمی‌افتد.

مختاری خاطر نشان کرد: هنرمندانی که به صورت دلی کار می‌کنند نیاز به حمایت ندارند، چرا که خود اهل بیت به برپایی نمایشگاه کمک می‌کنند، این گلایه‌ها برای اعتقادم و افرادی که در ادامه پشت راه من شروع می‌کنند بیان کردم.

گفتنی است نمایشگاه "هم پا تا حرم" با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا ۳۰ مهرماه در گالری خانه میراث میزبان حضور علاقه مندان است. این گالری واقع در اصفهان، میدان امام، جنب عالی‌قاپو واقع شده است.

نظر شما