شناسهٔ خبر: 43431680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کردستان به سمت فاجعه همه‌گیری کرونا پیش می‌رود/وضعیت کرد‌ستان از ۱۰ روز آینده وخیم خواهد شد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: وضعیت کردستان از لحاظ همه‌گیری کرونا به سمت فاجعه پیش می‌رود و در صورت بی‌اهمیتی نسبت به هشدارها، مردم باید منتظر مرگ ده‌ها نفر از عزیزانمان باشیم.

صاحب‌خبر -

ابراهیم قادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با توجه به اینکه پیک جدید کرونا که از اواخر شهریورماه شروع شده و هر لحظه وسیع‌تر می‌شود، متاسفانه به سمت یک فاجعه پیش می‌رود.

وی افزود: در صورت بی‌اهمیتی نسبت به هشدارها و عدم کاهش تماس فیزیکی مردم و استفاده نکردن از ماسک باید منتظر مرگ ده‌ها نفر از عزیزانمان باشیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ۱۰ روز آینده وضعیت وخیم خواهد شد مگر اینکه سریعا رعایت مسایل بهداشتی تشدید و مهمانی‌های خانوادگی تعطیل شوند.

قادری اذعان کرد: حضور در مکان‌های شلوغ و پرجمعیت، مرگبار و باعث ابتلای فرد و خانواده‌ها به کرونا خواهد شد.

وی از همه مسوولان، مردم و اصناف درخواست کرد؛ رعایت اصول بهداشتی را در ادارات، اصناف و مغازه‌ها و همچنین در خانواده‌ها جدی بگیرند.

به گفته معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، این پیک، بسیار خطرناک بوده و با توجه به اینکه همه شهرستان‌ها درگیر هستند، امکان خدمت‌رسانی را به حداقل می‌رساند.

قادری بیان کرد: استان کردستان به یک تغییر رفتار سریع و وسیع در مردم نیاز دارد تا بتوان جلوی پیشرفت این پیک را گرفت و از بروز یک فاجعه جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون باید اقدامات پیشگیرانه را شروع کرد چراکه ممکن است فردا دیگر دیر باشد، افزود: افراد دارای علایم باید خود را مبتلا به کرونا فرض کنند و ضمن استراحت کامل که می‌تواند نجاتبخش باشد، به پزشک مراجعه کنند و از حضور در مهمانی‌ها خودداری و تماس فیزیکی خود با دیگران را قطع کنند.

به گزارش فارس، هم‌اکنون ۴۶۴ نفر به دلیل ابتلای به کرونا در مراکز درمانی معین کردستان بستری هستند که حال ۷۵ نفر از آنان وخیم است.

همچنین تاکنون ۵۵۱ نفر از مردم این استان بخاطر ابتلای به این ویروس جان باخته‌اند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰/ی

نظر شما