شناسهٔ خبر: 43431495 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بازگشت بخش عمده‌ وجوه بیت‌المال دریکی از شهرداری‌های خراسان شمالی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی از بازگشت بخش عمده‌ای از وجوه بیت‌المال در پرونده مربوط به جرائم مالی واقع‌شده دریکی از شهرداری‌های استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی سید جواد ایلالی با اشاره به سوء جریانات مالی واقع‌شده دریکی از شهرداری‌های این استان از احضار و بازجویی برخی مدیران شهرداری ازجمله شهردار و معاون شهردار و همچنین تعدادی از اعضاء شورای اسلامی و رسیدگی به عناوین اتهامی آنان، طی فرایند دادرسی خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: متعاقب اعلام گزارش نهادهای نظارتی مبنی بر وجود سوء جریانات مالی، در این خصوص پرونده‌ای تشکیل که طی آن برخی از افراد متهم به مباشرت و یا معاونت در ارتکاب جرم هستند و به نظر می‌رسد متهمین عمدتاً به وظایف قانونی و یا نظارتی خود به‌درستی عمل نکرده‌اند.

وی بابیان اینکه این پرونده هم‌اکنون در مرحله تحقیقات مقدماتی است هرگونه گمانه‌زنی رسانه‌ها را در خصوص صدور احکام قطعی ازجمله انفصال متهمین از خدمات دولتی و عمومی تکذیب کرد.

ایلالی تصریح کرد: خوشبختانه درنتیجه پیگیری‌های عدیده دستگاه قضایی بخشی عمده‌ای از وجوه بیت‌المال مسترد و اعاده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با تأکید بر ضرورت صیانت از حقوق عمومی به‌عنوان رسالت ذاتی دستگاه قضایی و با اشاره به وظیفه مهم دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم و مدافع حقوق شهروندان گفت: دستگاه قضایی در این حوزه با هیچ‌کس تعارف ندارد.

ایلالی همچنین با تبیین بایسته‌های رفتاری و عملکردی یک مدیر شایسته، متعهد، پرتلاش و انقلابی، مهم‌ترین ویژگی‌های مدیریت را از منظر آموزه‌های دینی و اسلامی تشریح و خاطرنشان کرد: مدیریت حدودوثغوری دارد و از ماهیتی بسیار دقیق، ظریف و حساس برخوردار است و به همین اعتبار در حوزه‌هایی که با بیت‌المال مسلمین و حقوق عمومی مردم در ارتباط است باید مراقبت کرد تا یک مدیر مجرم، خاطی و یا متخلف که اصولاً به قوانین و ضوابط و رعایت حقوق شهروندان پایبند و متعهد نمی‌باشد در این نوع مناصب خطیر بکار گرفته نشود.

وی افزود: دستگاه قضایی بدون اغماض و مماشات و با قاطعیت با تضییع کنندگان حقوق بیت‌المال برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما