شناسهٔ خبر: 43430626 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

عبدالله: مردم افغانستان از جنگ خسته شده‌اند

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با اشاره به جنگ های داخلی کشورش، گفت: مردم افغانستان از درگیری و جنگ خسته شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «عبدالله عبدالله» یکشنبه شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، اظهار کرد: مردم افغانستان می‌دانند که ما می‌خواهیم در کشور صلح و امنیت سراسری برقرار شود و زمینه برای گفت‌وگوها وجود دارد و  گفت‌وگوها با طرف مقابل نیز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه باید در عمل نشان دهیم که به موضوع صلح علاقه‌مند هستیم، ادامه داد: امیدواریم پیشرفت موضوع کاهش خشونت برای مردم افغانستان محسوس باشد چراکه ایجاد صلح، تقاضا و خواسته اصلی مردم افغانستان است. وث تاکید کرد: جمهوری اسلامی افغانستان آمادگی لازم برای مذاکره را دارد، اما طالبان هنوز موافقت نکرده و امیدواریم تا بتوانیم به نتیجه مناسب دراین زمینه برسیم.

عبدالله تصریح کرد: حداقل درخواست افغان‌ها امنیت در حین مذاکرات صلح افغانستان است. صلح در افغانستان به سود همه کشورها خواهد بود. جنگ داخلی برای کشور ما بسیار گران تمام شده و  اجماع نسبی برای موفق شدن پروژه صلح در افغانستان وجود دارد.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با اشاره به اینکه تعیین سرنوشت مردم باید از طریق رای آزاد در افغانستان باشد، یادآور شد: دو طرف باید بر روی یک بسته جامعه به توافق برسند که نتیجه آن برای همه مردم افغانستان باید مورد قبول باشد.

وی تاکید کرد: مردم بعد از چهار دهه جنگ داخلی و فرسایشی دیگر خسته شده اند، اگر گفت‌وگوها به نتیجه نرسد به این معناست که جنگ ادامه پیدا می‌کند و ادامه جنگ نیز به معنای درد و رنج برای مردم افغانستان است.

نظر شما