شناسهٔ خبر: 43430485 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

امضای بیانیه سازش میان رژیم آل خلیفه و رژیم صهیونیستی

ابنا

بحرین و رژیم صهیونیستی در منامه، بیانیه سازش امضا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ بیانیه مشترکی در منامه پایتخت بحرین بین وزیر امور خارجه رژیم آل خلیفه و نمایندگان رژیم صهیونیستی در خصوص روابط بین دو طرف به امضا رسید.

براساس این گزارش، رژیم آل خلیفه و رژیم صهیونیستی در بیانیه سازش برای برقراری روابط کامل دیپلماتیک، بازگشایی سفارت خانه ها در پایتخت هایشان و تعیین سفیر به توافق رسیدند.

عدم انجام اقدامات خصمانه علیه یکدیگر و جلوگیری از انجام آن در خاک خود توسط طرف های ثالث از جمله بخش های دیگر بیانیه مشترک رژیم آل خلیفه و رژیم صهیونیستی بود.

بحرین و اسرائیل همچنین براساس بیانیه سازش، توافقاتی در زمینه‌های مالی و سرمایه‌گذاری، هوانواردی، گردشگری، تجارت، علوم و فناوری، بهداشت، کشاورزی، آب، انرژی و همکاری‌های حقوقی نیز امضا می کنند.

شایان ذکر است که قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی در روز سه شنبه 25 شهریور 1399 به صورت رسمی در حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امضا شد.

این توافق با مخالفت گسترده در کشورهای عربی و محکومیت از سوی گروه ها و تشکیلات خودگردان فلسطین مواجه شد و این تشکیلات توافق امارات با رژیم صهیونیستی را خیانت به شهر قدس، مسجد الاقصی و قضیه فلسطین دانست.

...........................
پایان پیام/ 268

نظر شما