شناسهٔ خبر: 43428566 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

قیمت طلا، سکه و دلار امروز دوشنبه 99/07/28 + تغییرات

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا - قیمت طلا، سکه و دلار امروز دوشنبه 99/07/28 + تغییرات
قیمت طلا، سکه و دلار امروز دوشنبه 99/07/28 + تغییرات
این خبر در هر ساعت بروزرسانی می شود...
z1og_fefdjnd3y7qv
قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز 27 مهر // ساعت 20:00
در بازار آزاد قیمت طلای 18عیار هرگرم یک‌میلیون و 469 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 16 میلیون و 300 تومان و قیمت دلار 31 هزار و 900 تومان است.
هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌میلیون و 469 هزار تومان، قیمت دلار 31 هزار و 900تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 16 میلیون و 300 تومان و قیمت سکه طرح قدیم 14 میلیون و 700 هزار تومان است.
*** نرخ‌های درج شده در این خبر برای انواع طلا و سکه برگرفته از سایت اتحادیه و طلا و جواهر است.
گفتنی است، قیمت طلا، سکه و ارز در بازار طی امروز نسبت به روزهای قبل با افزایش نسبیهمراه شده‌اند.
در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار 31 هزار و 900 تومان، یورو 37 هزار و 500 تومان و درهم امارات 8 هزار و 750 تومان اعلام شده است.
تشدید نوسانات ارزی موجب شد تا بازارساز تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا بگیرد و برهمین اساس علاوه بر افزایش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نیما، از سرگیری فروش ارز سهمیه‌ای، آزاد شدن فروش ارز پتروشیمی ها در صرافی‌های غیربانکی و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد مقدمات کاهش نوسانات قیمتی را در بازار ارز فراهم کرد.
با افزایش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت خرید و فروش ارز در صرافی های بانکی نیز افزایش یافت؛ قیمت دلار برای اولین بار طی روز یکشنبه 20 مهر در صرافی‌های بانکی وارد کانال 31 هزار تومان شد؛ فعالان بازار براین باورند که رشد چشم‌گیر قیمت طلا و ارز و دلار واکنش هیجانی بازار به اقدام جدید آمریکا بود که 18 بانک ایرانی را در لیست تحریم های ثانویه خود قرار داد.
هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی ها با افزایش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل 31 هزار و 950 تومان و قیمت خرید دلار نیز 29 هزار و 700 تومان درج شده است.
ضمن اینکه قیمت فروش یورو نیز با افزایش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل معادل 37 هزار و 450 تومان و قیمت خرید یورو 35 هزار و 200 تومان تعیین شده است.
نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی های بانکی و بازار متشکل ارزی متغییر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می کند.
گفتنی است، با افزایش بیش از 3 هزار تومانی قیمت ارز در صرافی های بانکی و کاهش اختلاف قیمت ارز بازار آزاد و رسمی، بانک مرکزی ممنوعیت فروش ارز سهمیه ای را به هر کارت ملی برداشت؛ بنابراین صرافی ها به هر کارت ملی یک بار در سال 2200 دلار ارز سهمیه‌ای می فروشند. پیش از این با دستور بانک مرکزی فروش ارز سهمیه‌ای موقتاً در صرافی های بانکی متوقف شده بود.// تسنیم
z1og_fefdjnd3y7qv
نیم سکه وارد کانال 9 میلیون تومان شد! // 27 مهر ساعت 13:00
در حالی که سکه تمام بهار آزادی با 16 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته به 16 میلیون و 349 هزار تومان رسیده است، نیم سکه اما با افزایش 100 هزار تومانی وارد کانال 9 میلیون تومان شد.
قیمت طلا اما روندی متفاوت را طی کرد و کاهش 18 هزار تومانی یافت.
z1og_fefdjnd3y7qv
دلار 32 هزار تومان شد // 27 مهر ساعت 12:00
نرخ ارز در صرافی‌ ملی امروز یکشنبه برای دومین بار اعلام شد و بر این اساس قیمت دلار و یورو نسبت به دقایقی قبل افزایش یافت و نرخ دلار به رقم 32 هزار تومان رسید.
بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، 32000 تومان اعلام شد. همچنین این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 29750 تومان خریداری می‌کنند. قیمت دلار در بانک مرکزی 4200 تومان قیمت خورده است.//صرافی ملی
z1og_fefdjnd3y7qv
آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 27 مهر 99 چقدر بود؟ // ساعت 09:00
در آخرین روز هفته، دلار به کانال 32 هزار تومانی وارد شد. روز پنج‌شنبه، دلار 350 تومان افزایش یافت و به بهای 32 هزار و 100 تومان رسید. با این افزایش، میزان بازدهی دلار طی یک هفته به بالای 8 درصد رسید. بازدهی زیاد سکه و دلار در هفته گذشته، نگاه‌ها را به روند این دو دارایی ارزشمند در هفته‌جاری خیره کرده است؛ ‌خصوصا آنکه در همین بازه زمانی، بازار سهام جذابیت خاصی از خود نشان نداد و شاخص کل بورس کمی بیش از یک درصد رشد کرد.
عبور از مرز مقاومتی 30 هزار تومان
یکی از عواملی که افزایشی‌های بازار را به رشد بیشتر قیمت امیدوار کرده است، عبور دلار از مرز مقاومتی مهم 30 هزار تومانی بود. این ارز درآخرین روز هفته توانست مقاومت 32 هزار تومانی را هم از پیش رو بردارد. شکست سطوح مقاومتی، خریداران فنی را به رشد بیشتر قیمت امیدوار کرده است و به احتمال زیاد،‌ آنها در ابتدای هفته به‌صورت پله‌ای خریدهای خود را بالا می‌برند. با این حال، گروهی از فعالان باور دارند، بازارساز هم در این نقاط انگیزه بالاتری برای فروش ارز دارد.
به گفته آنها، بالای مرز 30 هزار تومانی مکانی است که بازارساز می‌تواند با عرضه ارز کمتر زمینه تغییر جهت قیمت‌ها را فراهم کند. در کنار این، پایین بردن دلار در زمانی که نوسان گیران بر طبل افزایش قیمت می‌کوبند، می‌تواند عده زیادی را متضرر کند و دلارهای بالا خرید را روی دستشان بگذارد.
این اتفاق می‌تواند موجب شود که در آینده کوتاه حداقل بازار از افزایش نوسان تا حدی در امان باشد. با این حال، باید دید بازارساز در هفته‌جاری تصمیم می‌گیرد که مداخله شدیدتری در بازار کند یا این مداخله را به هفته‌های بعد موکول خواهد کرد. هفته گذشته بازارساز عرضه اسکناس در بازار متشکل را کلید زد و چندان مورد استقبال خریداران قرار نگرفت. باید دید در هفته‌جاری به تقاضای حواله‌ای به چه شکل پاسخ داده خواهد شد.// تجارت نیوز

نظر شما