شناسهٔ خبر: 43428261 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان آغاز شد/جشنواره‌ای که بخشی از خاطرات کودکان و نوجوانان حمل می‌کند

آیین افتتاحیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان شامگاه امروز بر بام یکی از فرهنگسراهای منطقه ۱۳ اصفهان به صورت بسیار محدود و برخط برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیین افتتاحیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان  شامگاه امروز بر بام یکی از فرهنگسراهای منطقه ۱۳ اصفهان به صورت بسیار محدود برگزار و همچنین از شبکه اصفهان، شبکه امید و تلویزیون تعاملی تیوا به صورت برخط پخش شد که روشن شدن چراغ‌های سی و سه پل و پخش موسیقی متن فیلم «منطقه پرواز ممنوع» از آثار برگزیده دوره گذشته جشنواره پایان بخش آیین افتتاحیه این رویداد بین‌المللی بود.

جشنواره‌ای که بخشی از خاطرات تصویری کودکان و نوجوانان را با خود حمل می‌کند

علیرضا تابش، دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در این مراسم، طی یک پیامی ویدئویی اظهار داشت: سی‌وسومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان را با شعار «هر خانه یک سینما و هر کودک یک داور» آغاز می‌کنیم، جشنواره‌ای که بخشی از خاطرات تصویری کودکان و نوجوانان را با خود حمل می‌کند.

وی در ادامه پیام خود افزود: جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان امسال در شرایط کرونایی دری جدید به روی سینمای ایران و عصر رسانه‌های دیجیتال می‌گشاید و تلاش دوماهه کادر جشنواره در بخش فنی، نویدبخش جشنواره‌ای متفاوت است تا کودکان و نوجوانان ایرانی بتوانند لحظات متفاوت و شادی را در خانه‌های خود با دیدن فیلم‌های مختص به خود تجربه کنند.

تابش تصریح داشت: امسال در کنار کادر قهرمان درمان، مدیران و مسؤولان کشور توانسته‌ایم باری هرچند کوچک از دوش مردم قهرمان کشورمان برداریم و لحظاتی خوش و متفاوت برای کودکان و نوجوانان در 6 روز از ۲۷ مهرماه تا ۲ آبان ماه جاری رقم بزنیم.

دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با بیان آنکه کودکان و نوجوانان ایرانی امسال برای نخستین بار می‌توانند ایده و نظرات خود را به دست‌اندرکان برگزاری جشنواره و تولیدکنندگان آثار اعلام‌کنند، اذعان داشت: در جشنواره امسال ۱۰۷ عنوان فیلم در ۳۹ باکس در پلتفرم‌های نماوا، فیلیمو و تیوا عرضه خواهد شد و کودکان و نوجوانان متولد ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۴ یعنی بچه‌های 5 تا 15 سال هر روز در ایام جشنواره می‌توانند نظر خود را پیرامون فیلم‌های جشنواره اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: معنی مخاطب و نحوه ارائه آثار در جشنواره امسال کاملاً با جشنواره‌های سابق متفاوت است چراکه بستر پخش فیلم‌های جشنواره به دلیل شرایط ناشی از بیماری کرونا سالن‌های سینما نیست، بلکه پلتفرم‌هایی است که تمام خانواده‌ها می‌تواند در خانه‌هایشان با مراجعه به آن در طول مدت 6روز از تماشای فیلم‌های جشنواره بهره‌مند شوند.

تابش با بیان جزییات برنامه‌های جنبی جشنواره اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی جشنواره در بخش ملی و بین‌المللی را از جمله برنامه‌های این جشنواره است که این کارگاه‌ها هر روز از اصفهان پخش خواهد شد، همچنین پنل‌های تولید مشترک، جلسات گفت‌وشنود درباره فیلم‌ها و کتابخانه ویدئویی جشنواره ویژه پخش‌کننده‌ها از طریق پلتفرم‌ها و سامانه‌های پخش و نمایش فیلم نیز در دسترس است.

دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ابراز داشت: امیدواریم این دوره از جشنواره خاطرات متفاوتی را برای کودکان و نوجوان ایرانی رقم بزند، کودکانی که متولدین عصر دیجیتال هستند نسبت به ما که متولدین عصر آنالوگ هستیم در بهره‌برداری از آثار و فیلم‌های ارائه شده مهارت بیشتری دارند.

وی در پایان این پیام ویدئویی عنوان کرد: المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان زمینه‌ساز حضور استعدادهای نوجوان در آینده سینمای کشور است که المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوانان ایران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت مجازی خواهد بود.

قرائت بیانیه جشنواره کودک توسط دو نوجوان به دو زبان فارسی و انگلیسی

در بخش دیگری از این مراسم شایان نصیری و آسیه کریمیان به قرائت بیانیه سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان پرداختند که بیانیه فوق توسط این دو نوجوان به زبان فارسی و انگلیسی قرائت شد.

در این بیانیه آمده است: نزدیک به سه دهه است که از برگزاری این جشنواره می‌گذرد و نزدیک به دو دهه است که اصفهان میزبان این رویداد سینمایی است، جشنواره‌ای که به ایستگاه سی و سوم رسیده و امسال به ناچار به دلیل بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود و اسم این جشنواره با نام اصفهان و سی و سه پل گره خورده است.

در ادامه تصریح شده است: کودکان و نوجوانان اصفهانی دوره سی و سوم جشنواره را به‌صورت مجازی و ویژه آغاز می‌کنند که برپایی کتابخانه و موزه جشنواره از ویژگی‌های این دوره است.

در پایان تأکید شده است: جشنواره با یادآوری این نکته که سینما زنده است و می‌توان از هر خانه بک سینما ساخت و هر کودک می‌تواند یک داور باشد، و این رویکرد، زمینه شکوفایی کودکان در هنر هفتم را بیش از پیش فراهم کرده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ج۳۰/

نظر شما