شناسهٔ خبر: 43425549 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

واکنش یک دیپلمات اروپایی به پایان تحریم تسلیحاتی ایران

یک دیپلمات اروپایی به پایان تحریم تسلیحاتی ایران که روز یکشنبه انجام شد، واکنش نشان داد. کارشناسان وکیل‌آنلاین درباره تکلیف مالکیت در آپارتمانها از حیث مشاع بودن یا اختصاصی بودن ملک توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان – تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران روز یکشنبه، ۲۷ مهر، منقضی شد؛ ضربه‌ای دیگر به دولت «دونالد ترامپ»، که در تلاش برای تمدید آن شکست خورد.
 
به گزارش «فایننشال تایمز»، لغو تحریم تسلیحاتی ایران به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای، پیروزی برای ایران است که از ۲ سال پیش و از زمان خروج یکجانبه آمریکا از این توافق، تحت فشار قرار گرفته است.
 
دولت آمریکا درصدد تمدید این تحریم بود، اما در ماه آگوست در شورای امنیت سازمان ملل با رای ممتنع ۱۱ کشور عضو از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه و رای منفی روسیه و چین، متحمل شکستی سخت شد.
 
متحدان اروپایی واشنگتن ضمن اشتراک نظر در برخی از نگرانی‌های آمریکا، اعلام کردند «واشنگتن نمی‌تواند چنین اقدامی را انجام دهد؛ زیرا قبلا از توافق هسته‌ای خارج شده است.»
 
این کشور‌ها با وجود اقدام ایران مبنی بر کاهش تعهدات برجامی خود، به این توافق پایبند مانده و با اعمال تحریم‌های گسترده‌تر مخالفت کردند.
ماه بعد ترامپ تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال و ادعا کرد که کلیه تحریم‌های سازمان ملل علیه این کشور احیا و تحریم تسلیحاتی تمدید شده است.
 
یک دیپلمات اروپایی در گفت و گو با «فایننشال تایمز»، می‎گوید «در کوتاه مدت، تاثیر انقضای این تحریم محدود خواهد بود.»
 
وی در ادامه گفت «ما اهداف مشترکی با آمریکا داریم؛ اما در موضوع دستیابی به این اهداف به بهای نابودی برجام اختلاف داریم؛ برای ما بسیار مهم است که از دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کنیم و هنوز هم بر این باوریم که برجام بهترین وسیله برای این هدف است.»
 
انقضای تحریم تسلیحاتی ایران که توسط شورای امنیت سازمان ملل در سال ۲۰۰۷ علیه این کشور وضع شد، براساس یکی از بند‌های مندرج در توافق هسته‌ای انجام شد.
 
بر اساس این گزارش، ایران از زمان انقلاب اسلامی که تحت فشار تحریم‌های بین المللی قرار گرفت، اقدام به توسعه یک صنعت دفاعی بومی کرده است؛ این کشور مجموعه‌ای از سلاح‌ها از جمله هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک‌های بالستیک را تولید می‌کند که هسته اصلی امنیت ملی آن محسوب می‌شود.
 
«امیل هوکایم»، کارشناس امور خاورمیانه در موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک بر این باور است که قابلیت‌های گسسته ایران مانند موشک‌های ضد کشتی این کشور هستند که سلطه آمریکا را تهدید می‌کنند.
 
انتهای پیام/

نظر شما