شناسهٔ خبر: 43424065 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

تمسخر اپل توسط شیائومی و وان پلاس به خاطر حذف شارژر آیفون ۱۲

gizchina

صاحب‌خبر -

حذف شارژر آیفون ۱۲ واکنش‌های منفی زیادی داشته و باعث شده شرکت‌های مختلف مانند شیائومی و وان پلاس، اپل را مورد تمسخر خود قرار دهند.

چند روز پیش شرکت اپل از گوشی های سری آیفون ۱۲ خود شامل چهار مدل آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس رونمایی کرد. خبر مهم در این مراسم رونمایی، حذف شارژر و هدفون‌های توگوشی از جعبه گوشی های خانواده آیفون ۱۲ بود که واکنش‌های منفی زیادی را در پی داشت. بلافاصله پس از معرفی آیفون ۱۲، شیائومی اولین شرکتی بود که اپل را برای حذف شارژر آیفون ۱۲‌ها مورد تمسخر قرار داد. توجه داشته باشید که اکنون محتوای درون جعبه گوشی های آیفون ۱۲ فقط شامل گوشی و کابلی می‌شود که از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند.

سامسونگ اخیرا اعلام کرد که گوشی های هوشمند گلکسی این برند همچنان همراه با شارژر عرضه می‌شوند. پس از آن، بخش اسپانیایی شیائومی و وان پلاس به تمسخر اپل ادامه دادند. صفحه شیائومی اسپانیا در این باره نوشت:

هواداران صبح بخیر. امروز خواب دیدیم که گوشی های هوشمند ما شارژر را از دست داده‌اند. خوشبختانه این فقط یک کابوس بود.

حذف شارژر آیفون 12 حذف شارژر آیفون 12

وان پلاس هم تاکید کرد که همچنان شارژر را درون جعبه‌های گوشی های هوشمند خود می‌گنجاند. علاوه بر این، سخنگوی وان پلاس که میزبان رویداد معرفی وان پلاس ۸ تی بود گفت این گوشی با شارژر ۶۵ واتی عرضه می‌شود، اما هزینه آن دو برابر آداپتور شارژ قبلی است.

دلیل اپل برای حذف شارژر آیفون ۱۲

اپل می‌گوید که متعهد به حفاظت از محیط زیست است و حذف شارژر از جعبه آیفون‌ها منجر به انتشار کمتر کربن دی اکسید و استخراج کمتر منابع خواهد شد. این بیانیه به خودی خود بحث برانگیز است، چرا که بسیاری از افراد مجبور به خرید جداگانه هدفون و شارژر خواهند شد. گفتنی است اپل فقط شارژر آیفون ۱۲ را حذف نکرده است؛ چرا که پس از معرفی آیفون ۱۲‌ها، وب سایت رسمی اپل تغییر یافت و گوشی های آیفون ۱۱، آیفون SE و آیفون XR نیز از این پس بدون آداپتور شارژر و فقط با کابل شارژ عرضه می‌شوند. در حال حاضر، آداپتور شارژر ۲۰ واتی رسمی اپل با قیمت ۱۹ دلار و شارژر بی سیم مگ سیف با قیمت ۳۹ دلار به صورت جداگانه به فروش می‌رسند.

حذف شارژر آیفون 12 حذف شارژر آیفون 12

این شرکت می‌گوید این اقدام به معنای مصرف مواد اولیه کمتر برای هر آیفون فروخته شده است. همچنین این موضوع باعث می‌شود جعبه آیفون‌ها کوچکتر از قبل شوند و این یعنی ۷۰ درصد دستگاه بیشتری در هر پالت حمل و نقل قرار می‌گیرد و انتشار کربن دی اکسید را کاهش می‌دهد. به طور کلی، اپل تخمین می‌زند که این تغییرات باعث کاهش بیش از ۲ میلیون تن انتشار کربن دی اکسید به صورت سالانه می‌شود؛ ‌یعنی معادل حذف ۴۵۰ هزار اتومبیل از جاده به صورت سالانه.

کدام مدل آیفون ۱۲ پرفروش‌تر خواهد شد؟

همانطور که گفته شد، خانواده آیفون ۱۲ امسال اپل در چهار مدل عرضه می‌شود که آیفون ۱۲ مینی با نمایشگر ۵.۴ اینچی، کوچک‌ترین مدل آن خواهد بود. طرفداران اپل ممکن است از گوشی‌های جمع و جور استقبال کنند، اما بسیاری از آنها نیز احتمالا نسخه پیشرفته یعنی آیفون ۱۲ پرو یا آیفون ۱۲ پرو مکس را انتخاب خواهند کرد.

حذف شارژر آیفون 12 حذف شارژر آیفون 12

مینگ چی کو، تحلیل‌گر مشهور حوزه تکنولوژی یادداشت جدیدی را در این باره منتشر کرده است. وی می‌گوید که آیفون ۱۲ با نمایشگر ۶.۱ اینچی که جانشین مستقیم آیفون ۱۱ است، با فروش ۴۰ تا ۵۰ درصدی پرفروش‌ترین مدل این خانواده خواهد بود. مینگ چی کو همچنین گفته اپل در ابتدای کار، ۸۰ تا ۸۵ میلیون قطعه گجت در مقابل ۷۵ میلیون برای آیفون ۱۱ سال گذشته خریداری کرده است. با این حال، شرایطی به وجود آمده است که باعث شده دوره عرضه و فروش آیفون ۱۲ طولانی نباشد. بنابراین در پایان سه ماهه سال شاهد تقاضای واقعی برای آیفون ۱۲ نخواهیم بود.

این تحلیل‌گر مشهور معتقد است که عامل اصلی در انتخاب یک مدل یا مدل دیگر، قیمت آن خواهد بود. اما با وجود این، ارزان‌ترین مدل یعنی آیفون ۱۲ مینی قادر به تامین نیاز اکثریت مشتریان نخواهد شد. بنابراین این مدل فقط ۲۰ تا ۲۵ درصد فروش را به خود اختصاص می‌دهد. در مورد آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس گران قیمت نیز آنها ۱۵ تا ۲۰ درصد از فروش کل تیراژ سری آیفون ۱۲ را خواهند داشت.

نظر شما