شناسهٔ خبر: 43420999 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو | لینک خبر

توسط کارکنان آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای مازندران؛

دومین الکترو‌پمپ سد البرز در مازندران نصب و راه‌اندازی شد

بهمن آذرمنش

دومین الکتروپمپ روی سد البرز به ظرفیت 150 لیتر در ثانیه برای برداشت آب از لایه بالایی سد، توسط کارکنان آبفا و آب منطقه‌ای مازندران نصب و راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مجید عبدالهی" مدیرعامل آبفای مازندران از نصب و راه‌اندازی دومین الکتروپمپ به‌ظرفیت 150 لیتر در ثانیه روی سد البرز با اعتبار 30 میلیارد ریال برای برداشت آب از لایه بالایی سد خبر داد و گفت: بارندگی‌های شدید روزهای اخیر در بالادست سد البرز موجب افزایش کدورت آب سد شده و با توجه به اینکه تصفیه‌خانه اضطراری طلوت بابل قادر به تصفیه حجم بالای آب نبود، در نتیجه 500 لیتر آب در ثانیه از مدار خارج شد.
وی افزود: برای رفع مشکل کمبود آب شهرهای گروه الف (بابل، بابلسر، امیرکلا، هادی شهر و روستاهای مسیر)، در شرایط جوی نامناسب دو الکتروپمپ در فواصل تاج و سطح دریاچه سد نصب و راه اندازی شد که هم اکنون 400 لیتر در ثانیه آب از لایه بالایی سد البرز را پمپاژ می‌کند.
مدیرعامل آبفای مازندران ادامه داد: طی روزهای اخیر، خطوط انتقال آب از سد تا تصفیه‌خانه شست و شو و در شبکه توزیع شد و به تدریج جریان آب در تمامی نقاطی که با افت فشار و قطع آب مواجه بوده اند، برقرار خواهد شد.
وی هزینه صرف شده برای این دومین الکترو‌پمپ را 30 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این مقدار اعتبار بر اساس برآوردهای اولیه جهت رفع و مدیریت بحران بدون لحاظ کردن اعتبارات جهت رفع بنیادی مشکل برای احداث تابلو و دیزل ژنراتورانواع کابل، الکتروپمپ، شیرآلات لوله‌های پلی اتیلن و فلزی و هزینه های پشتیبانی و جاری نیروها و اکیپ‌های اجرایی صرف شد.
عبدالهی، خواستار مدیریت مصرف و اجتناب از مصارف غیر ضروری توسط مردم تا آبگیری کامل مخازن ذخیره، خطوط انتقال و شبکه توزیع شد.

نظر شما