شناسهٔ خبر: 43414910 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو | لینک خبر

فرا رسیدن هفته تربیت بدنی گرامی باد

فرا رسیدن ۲۶مهر روز تربیت بدنی و سرآغاز هفته تربیت بدنی گرامی باد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ هفته تربیت بدنی همه ساله از ۲۶ مهر تا ٢ آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش های همگانی برگزار می شود. ورزش و فعالیت فیزیکی در سلامت روان نیز مؤثر است.

توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان همه اقشار جامعه، به دلیل آثار سودمندی است که از این کار به دست می آید؛ چون ورزش مایه پرهیز از بیکاری، مبارزه با کسالت و تنبلی، افزایش توانایی های جسمی و روحی، شجاعت، سلامت جسمانی و فکری و نیز وسیله ای برای جمع گرایی و اجتماعی شدن است.

ورزش، همان طور که بر جسم آدمی تأثیر می گذارد، بر روح و روان او هم تأثیر دارد. یکی از نتایج مفید ورزش بر روی شخصیت افراد، افزایش اعتماد به نفس است. دین مبین اسلام برای تندرستی و سلامتی ارزش زیادی قائل است و به همین خاطر احادیث زیادی از ائمه و بزرگان دین در این باره وارد شده است.

فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش که سرآغازی برای ایجاد انگیزه و روحیه ی شور و نشاط بیشتر در سطح ورزشکاران، ورزش دوستان و  جوانان کشور است را گرامی می‌داریم.

 

انتهای پیام

نظر شما