شناسهٔ خبر: 43413697 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ترکیه: در مقابل حملات ارمنستان به غیرنظامیان ساکت نمی‌مانیم

وزارت دفاع ملی ترکیه اعلام کرد در برابر حملات ارمنستان به غیرنظامیان در جمهوری آذربایجان ساکت نخواهد ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع ملی ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد، این کشور در مقابل حملات ارمنستان به غیرنظامیان جمهوری آذربایجان ساکت نخواهد ماند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق»، این وزارتخانه با انتشار عکسی در حساب کاربری توییترش نوشت: «این بچه کوچک هنگامی که خواب بود توسط موشک بالستیک ارتش ارمنستان کشته شد».

در این پیام توییتری آمده است: «ممکن است زبان، مذهب و کشور ما متفاوت باشد اما این عکس برای سوزاندن قلب ما کافی است».

وزارت دفاع ملی ترکیه در ادامه می‌نویسد: «ممکن است شما برای اولین بار این عکس را ببینید اما آذربایجانی‌ها ۳۰ سال است با چنین عکس‌هایی زندگی می‌کنند».

همچنین می‌افزاید: «اگر انسان‌هایی هستند که می‌توانند این را ببینند و ساکت بمانند، به کارشان ادامه دهند، ما ساکت نمی‌مانیم».

علیرغم آنکه از بامداد امروز (یکشنبه) توافق آتش‌بس جدیدی میان دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان به مرحله اجرا درآمده است، اما مقام‌های دفاعی باکو و ایروان بار دیگر یکدیگر را به نقض توافق آتش‌بس متهم کردند.

پیش از این،  بامداد شنبه گذشته (۱۹ مهرماه) توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی با میانجیگری مسکو حاصل شد اما درست ساعاتی قبل از آغاز اجرایی شدن آتش‌بس و بعد از اجرای آن، ایروان و باکو  بدون توجه به تعهدات خود حملاتی را علیه مواضع یکدیگر ترتیب داده‌اند.

دور جدیدی از تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم می‌کنند و این درگیری‌ها تا امروز ادامه داشته و جمهوری آذربایجان تأکید کرده است که ارمنستان باید از منطقه قره باغ خارج شود.

انتهای پیام/م

نظر شما