شناسهٔ خبر: 43412548 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

محمود صادقی، نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی:

حجم تبلیغات سفرهای قالیباف، شائبه برانگیز است

بازتابی که صداوسیما دارد، غیرعادی است نماینده سابق مجلس، گفت: تمامی روسای مجلس از گذشته تا امروز همواره سفرهایی را به استان‌ها داشتند و در استان‌ها حضور پیدا می‌کردند دیدارها و نظارت‌هایی انجام می‌شد اما هیچ‌کدام به‌اندازه این مجلس پرسروصدا نبود.

صاحب‌خبر -

بازتابی که صداوسیما دارد، غیرعادی است

نماینده سابق مجلس، گفت: تمامی روسای مجلس از گذشته تا امروز همواره سفرهایی را به استان‌ها داشتند و در استان‌ها حضور پیدا می‌کردند دیدارها و نظارت‌هایی انجام می‌شد اما هیچ‌کدام به‌اندازه این مجلس پرسروصدا نبود.
به گزارش روز نو :محمود صادقی نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص سفر نمایندگان به مناطق مختلف در استان‌ها با عناوینی همچون نظارت میدانی به ایلنا، گفت: این‌که مسئولین آن‌هم مسئولین بالای نظام در بین مردم باشند و از نزدیک مشکلات مردم خصوصاً‌ مناطق محروم را لمس و درک کنند کار پسندیده‌ای است و نباید مسئولان به نشستن در مرکز و دریافت گزارش‌ها عادت کنند، پس این بازدیدهای میدانی ضرورت دارد. اما به نظرم هر دستگاهی متناسب با شأن و جایگاه و وظایف و اختیاراتش باید عمل کند.
وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی بیش از ۲۹۰ نماینده از کشور و حوزه‌های انتخابی مختلف دارد. به نظرم اگر هدف رسیدگی به مشکلات مناطق محروم و حوزه‌های انتخابیه است، بهتر است مجلس این کار را متوجه آحاد نمایندگان کند. صادقی در ادامه اظهار داشت: مجلس باید اولاً نمایندگان را ازلحاظ سبک‌کار و ارتباط با مسئولان توانمندسازی کند، ثانیاً به‌طور منظم می‌توانند برنامه‌ریزی کنند که از نمایندگان گزارشت نظارتی دریافت و بعد مشکلات حوزه‌های انتخابیه را در کمیسیون تخصصی به‌طور منظم مطرح کنند و بعضاً حتی کمیسیون‌ها را با اعضاء و رؤسایشان منظم به مناطق مختلف گسیل کرد. صادقی همچنین درباره سفرهای استانی رئیس مجلس که تحت عنوان «نظارت میدانی» انجام می‌شود و اینکه آیا اصلاً رئیس مجلس چنین وظایفی دارد یا نه؟، ابراز داشت: درباره اینکه اکنون این نوع سفرها توسط رئیس مجلس انجام می‌شود، من نیت نمی‌کنم که قصد آقای قالیباف تبلیغات برای انتخابات ریاست‌جمهوری است یا خیر، اما نوع و سبک‌کار یک مقداری شائبه است و چون همراه با تبلیغات رسانه‌ای فراوان است، به‌ویژه بازتابی که صداوسیما روی خبرهای آن می‌دهد مقداری غیرعادی است و این موارد چنین شائبه‌ای را ایجاد می‌کند. وی ادامه داد: تمامی روسای مجلس از گذشته تا امروز همواره سفرهایی را به استان‌ها داشتند، در استان حضور پیدا می‌کردند دیدارها و نظارت‌هایی انجام می‌شد اما هیچ‌کدام این اندازه پرسروصدا نبود. نماینده تهران در مجلس دهم در ادامه با اشاره به خاطره‌ای گفت: در مجلس دهم اگرچه نماینده تهران بودیم اما معمولاً به مناطق محروم سفرهایی داشتیم، مثلاً در سیل استان خوزستان ما سفری به اهواز و از آن‌طرف سوسنگرد داشتیم و بعد به لرستان برگشتیم و همراه با بعضی از دوستان بودیم، این برنامه‌ها را هم اکثراً شوراهای شهر آن شهرستان‌ها برنامه‌ریزی کرده بودند و ما به این مناسبت حضور پیدا کردیم، اما نه عکس و نه هیچ گزارشی از این نوع سفرها به این شکلی که اکنون انجام می‌شود، منتشر نکردیم. وی ادامه داد: در همین سفر یکی از اعضای شورای شهر اهواز در نامه‌ای درخواست تخصیص آن درصد از درآمد منطقه نفت‌خیز که به این استان‌ها تخصیص داده شد، را به من داد، علیرغم نقدهایی که ما به آقای لاریجانی داشتیم، من دیدم در این موضوع بلافاصله پیگیر موضوع شدند، برای اهواز وقت گذاشتند و موضوع را پیگیری کردند. درمجموع باید بگویم که من دغدغه حضور میدانی را مثبت تلقی می‌کنم و آن را امر منفی نمی‌دانم، اما به نظر می‌آید برای این‌که شائبه تبلیغاتی نداشته باشد و تأثیرگذارتر هم باشد، باید از پتانسیل و تو آن‌همه نمایندگان استفاده شود و همچنین از نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه پشتیبانی و حمایت شود تا مؤثرتر باشند.

نظر شما