شناسهٔ خبر: 43409625 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آتش‌سوزی کالیفرنیا در یک ماه ۴۰۰ هزار هکتار را سوزاند

آمار‌های اداره جنگل‌بانی ایالت کالیفرنیا نشان می‌دهند آتش‌سوزی‌های اخیر فقط در ماه گذشته حدود ۱ میلیون جریب (بیش از ۴۰۴ هزار هکتار) از زمین‌های این ایالت را سوزانده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد در سراسر ایالت کالیفرنیا در سال ۲۰۲۰، بیش از ۴.۱ میلیون جریب سوخته است. حدود یک میلیون جریب از این مقدار از اواسط ماه سپتامبر اتفاق افتاده است.

سازمان آتش‌نشانی ایالت کالیفرنیا هفته گذشته گزارش داده بود از آغاز سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۱.۶ میلیون هکتار از زمین‌های این ایالت سوخته که دو برابر رکورد‌های سالانه قبلی است.

بنا بر گزارش سازمان آتش‌نشانی ایالتی کالیفرنیا، وسعت گستردگی آتش‌سوزی‌های سال جاری میلادی در این ایالت بیش از وسعت ایالت کنتیکت است.

پنج آتش‌سوزی از ۶ آتش‌سوزی بزرگ در تاریخ ایالت کالیفرنیا، در سال جاری میلادی این پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکایی را هدف قرار داد که در حقیقت در نتیجه موج شدید گرما و وقوع رعد و برق‌های شدید تشدید بخشیده شد.

کالیفرنیا در بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ متحمل یک دوره خشکسالی بسیار طولانی شد که در نتیجه آن بیماری‌ها و هجوم حشرات تشدید شد و میلیون‌ها درخت از بین رفت.

طبق این گزارش، در آتش‌سوزی‌های سال ۲۰۱۸ ایالت کالیفرنیا، حدود دو میلیون جریب (بیش از ۸۰۰ هزار هکتار) از زمین‌های این ایالت سوخت و دستکم ۸۵ غیرنظامی جان خود را از دست دادند و حدود ۱۹ هزار ساختمان در داخل و اطراف شهر کوهستانی «پارادایز» کالیفرنیا تخریب شد.

پیش از این رسانه‌های آمریکایی گزارش کرده بودند که جدیدترین دور از آتش‌سوزی‌ها به فصل آتش‌سوزی تاریخی و ویرانگر ایالت کالیفرنیا افزوده شد.

نظر شما