شناسهٔ خبر: 43407194 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد مطرح کرد:

ادامه روند افزایشی ابتلا به کرونا تا دو هفته آینده / اختصاص تمامی تخت‌های بیمارستانی به بیماران کرونایی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: پیش بینی می‌شود روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان یزد تا دو هفته دیگر ادامه یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، دکتر نوری شادکام در گفت وگو با خبر ۲۰ شبکه یزد اظهار داشت: میزان ابتلا به کرونا در استان یزد نسبت به حجم جمعیت سبب شده تا در صدر بروز بیماری در کشور قرار بگیریم.

وی افزود: با توجه به وضعیت کنونی تمامی جراحی‌های غیراورژانسی لغو شده و همه تخت‌های بیمارستان در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد.

نوری شادکام درباره میزان ابتلای کادر درمان به کرونا گفت: تا امروز ۵۶۷ نفر از کادر درمان به کرونا مبتلا شده‌اند که ۴۴۱ پرستار، ۵۲ پزشک و ۷۴ کادر پشتیبان را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین روزانه از خدمات تقریبا ۸۰ نفر از کادر درمان به دلیل قرنطینه یا مرخصی استعلاجی محروم هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از رتبه سیزدهم ایران در ابتلا به کرونا خبر داد و تأکید کرد: ایران به لحاظ ابتلا به کرونا به ازای هر یک میلیون نفر در رتبه سیزدهم قرار دارد و شاید اگر تست کافی و غربالگری مناسبتری داشتیم هم اکنون در صدر این جدول بودیم.

وی افزود: ایران در زمینه مرگ ناشی از کرونا به ازای هر یک ملیون نفر در رتبه بیست و ششم قرار دارد و یکی از عوامل این مساله، فداکاری و ایثار و در صحنه بودن کادر درمان است که باید قدردان آنها باشیم.

نظر شما