شناسهٔ خبر: 43400432 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

عراق/ به آتش کشیدن دفتر حزب دموکرات کردستان بعد از تشبیه حشدالشعبی به داعش (+عکس)

صاحب‌خبر -

 هواداران سازمان «الحشد الشعبی» روز شنبه در محکومیت سخنان اخیر «هوشیار زیباری» وزیر پیشین دارایی و از مسئولان ارشد حزب دموکرات کردستان عراق به این سازمان، در مرکز شهر بغداد تظاهرات کرده و دفتر این حزب را به آتش کشیدند.

به گزارش ایرنا، زیباری پیشتر در یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود که "حمله گروههای عراقی به پایگاه‌های آمریکا در اربیل به این دلیل است که آنها اقلیم کردستان را نزدیک [متحد] آمریکا می‌دانند و این گروهها همانطور که داعش به بغداد و اربیل حمله می‌کرد، به اینها حمله می‌کنند".

هواداران سازمان الحشد الشعبی امروز در برابر دفتر حزب دموکرات کردستان عراق در نزدیک میدان «التحریات» در منطقه الکراده در مرکز بغداد تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کردند.

معترضان با سردادن شعار، سخنان اخیر زیباری علیه سازمان الحشد الشعبی را محکوم و از او خواستند تا به خاطر این اهانت عذرخواهی کند.

شرکت کنندگان در تظاهرات همچنین خواهان عدم تکرار چنین سخنانی به سازمان الحشد الشعبی در آینده شدند. معترضان خشمگین سپس به دفتر حزب دموکرات کردستان وارد شده و آن را به آتش کشیدند.

نیروهای امنیتی سپس معترضان را از دفتر به بیرون هدایت کردند.

هواداران سازمان الحشد الشعبی عراق روز گذشته برای برگزاری این تظاهرات فراخوان داده و گفته بودند که در قبال سخنان زیباری سکوت نخواهند کرد. حشدالشعبی سخنن زیباری را "اهانت" توصیف کرده اند.

پیشتر «عادل الکرعاوی» سخنگوی رسمی «جنبش انصارالله الأوفیا» عراق از تصمیم سازمان الحشد الشعبی برای شکایت علیه زیباری و نیز برگزاری تظاهراتی اعتراض‌آمیز به خاطر سخنان وی به این سازمان خبر داده بود.

واکنش انتقادی مسئولان، سیاستمداران، شخصیت‌ها و گروههای مقاومت عراق به سخنان اخیر زیباری از سه روز پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

در پی سخنان زیباری به الحشد الشعبی، پارلمان عراق روز چهارشنبه شاهد تنش و درگیری لفظی گروهی از نمایندگان بود و این امر باعث شد که جلسه به زمان دیگری موکول شود.

"حسن الکعبی" معاون اول رییس پارلمان عراق در جلسه پارلمان از زیباری خواست که به خاطر اظهاراتش به الحشد الشعبی عذرخواهی کند. 

برچسب‌ها:

نظر شما