شناسهٔ خبر: 43397144 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

تشدید دوباره تنش‌ها میان باکو - ایروان

در حالیکه خبرنگار خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» از شنیده شدن صدای انفجارهایی در «استپاناکرت» مرکز منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» و به صدا درآمدن آژیر خطر در این شهر خبر داد، دادستانی قره باغ اعلام کرد که دستکم دو نفر در نتیجه حملات آذربایجان به استپاناکرت (خان کندی) زخمی شده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: در حالیکه خبرنگار خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» از شنیده شدن صدای انفجارهایی در «استپاناکرت» مرکز منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» و به صدا درآمدن آژیر خطر در این شهر خبر داد، دادستانی قره باغ اعلام کرد که دستکم دو نفر در نتیجه حملات آذربایجان به استپاناکرت (خان کندی) زخمی شده‌اند.

علیرغم آنکه ایروان و باکو طی یک نشست سه‌جانبه میان وزرای خارجه روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو توافق کردند از ۱۲:۰۰ ظهر ۱۰ اکتبر به وقت محلی (۱۲:۳۰ ظهر ۱۹ مهرماه به وقت تهران) برای اهداف انساندوستانه آتش‌بس کنند اما درست ساعاتی قبل و بعد از اجرای توافق، دو طرف یکدیگر را به نقض توافق آتش‌بس و حمله به قلمروهای مقابل متهم کردند.

دفتر دادستان کل جمهوری آذربایجان نیز بامداد امروز (شنبه) اعلام کرد که آمار تلفات ناشی از حمله موشکی نیروهای مسلح ارمنستان به «گنجه» به ۱۲ نفر افزایش یافت و بیش از ۴۰ نفر نیز زخمی شدند.

در بیانیه دادستانی کل جمهوری آذربایجان آمده است: «در نتیجه حمله موشکی به غیرنظامیان در مرکز گنجه، ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۴۰ نفر زخمی شدند و آسیب شدیدی به بسیاری از خودروها و تأسیسات غیرنظامی وارد آمده است».

دور جدیدی از تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ 27 سپتامبر (6 مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم می‌کنند و این درگیری‌ها تا امروز ادامه داشته است و جمهوری آذربایجان تأکید کرده است که ارمنستان باید از منطقه قره باغ خارج شود.

برچسب‌ها:

نظر شما