شناسهٔ خبر: 43394881 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

قیمت نفت دوباره کاهش یافت

در معاملات امروز بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت برنت با قیمتی ۶۵ سنت پایین‌تر نسبت به دیروز معامله شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در معاملات امروز بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت برنت ۴۲.۵۱ دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به دیروز ۶۵ سنت کاهش داشته است.

به گزارش بلومبرگ، قیمت نفت آمریکا هم ۵۵ سنت پایین آمد و ۴۰.۴۱ دلار در هر بشکه به فروش رسید.

به گزارش اوپک، هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در معاملات روز گذشته بازار نفت ۴۰.۲۹ دلار به فروش رسیده است.

به گزارش رویترز، اعمال محدودیت‌های کرونایی جدید به خاطر افزایش مبتلایان به این ویروس در بسیاری از کشور‌های مهم جهان و چشم‌انداز تأثیرگذاری منفی این مسأله بر رشد اقتصادی و تقاضای نفت در این مناطق باعث شد تا در معاملات ساعات گذشته شاهد کاهش قیمت در بازار جهانی باشیم.

از جمله کشور‌هایی که به سمت اعمال دوباره محدودیت‌های سختگیرانه کرونایی روی آورده انگلیس است و قرار است این محدودیت‌ها از امروز در لندن اعمال شود.

البته گزارش سازمان اطلاعات انرژی آمریکا نسبت به افزایش تقاضای نفت در آمریکا و کاهش ذخیره‌سازی نفت در این کشور باعث شد تا شاهد فشار نسبی افزایشی بر قیمت باشیم.

ادوارد مویا، کارشناس ارشد نفتی مؤسسه اواندا در نیویورک می‌گوید: افزایش شدید مبتلایان به کرونا اروپا را مجبور کرده تا به سمت اعمال دوباره محدودیت‌های کرونایی رفته و همین امر پیش‌بینی‌های کوتاه مدت برای تقاضای نفت در بازار جهانی را منفی کرده است.

از طرف دیگر اوپک و متحدان نفتی این گروه موسوم به اوپک پلاس قرار است میزان کاهش عرضه نفت به بازار جهانی را از ۷.۷ میلیون بشکه در شرایط کنونی به ۵.۷ میلیون بشکه در ژانویه سال آینده پایین بیاورند.

نظر شما