شناسهٔ خبر: 43385310 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

دخالت خارجی‌ها در قدرت‌گیری مجدد الحریری در لبنان

میزان

سفیرپیشین ایران در نروژ و مجارستان گفت: از یک سو مکرون، آمریکا و عربستان فشار می‌آورند که فرد مورد نظر خود یعنی حریری را نخست وزیری کنند، از سوی دیگر رقابت بین احزاب و قومها در لبنان وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، با اشاره به آخرین وضعیت سیاسی لبنان بعد از کناره گیری آقای ادیب از نخست وزیری در این کشور اظهار داشت: در لبنان هنوز  نخست وزیر و اعضای کابینه دولت بر اساس قانون اساسی تعیین می‌شوند. 

بیشتر بخوانید: 

وزیر پیشین لبنانی: مقاومت از کابینه لبنان خارج نمی‌شود

وی افزود: درست است که تظاهرات شدیدی از سوی مردم در ماه‌های گذشته شکل گرفت و  معترضان خواستار ایجاد تغییرات در قانون اساسی این کشور بودند اما انفجاری که در بیروت رخ داد، باعث شد مردم گرفتار مسائل بی‌خانمانی، معیشت و مشکلات اقتصادی شوند  و تغییر قانون اساسی را از یاد ببرند. 

بیشتر بخوانید: 

چراغ زرد سعودی‌ها به «الحریری» برای تشکیل دولت

سفیرپیشین ایران در نروژ و مجارستان با بیان اینکه هم اکنون امور سیاسی در دست سیاستمداران داخلی و خارجی‌ لبنان افتاده است، عنوان کرد: از یک سو مکرون، آمریکا و عربستان فشار می‌آورند که فرد مورد نظر خود یعنی حریری  را در پست نخست وزیری بگذارند، از سوی دیگر رقابت بین احزاب داخلی، گروه‌های قومی و مذهبی  در  این کشور همچنان وجود دارد. 

فرجی راد افزود: سعد حریری پیشنهاد داده که آمادگی پذیرش پست نخست وزیری لبنان را دارد؛ احتمال دارد با توجه به مشکلاتی که کشور با آن رو به روست، احزاب مختلف و مردم  بپذیرند که سعد حریری پست نخست وزیری را بر عهده بگیرد.

نظر شما