شناسهٔ خبر: 43384586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تجمع اعتراضی فرهنگیان در گنبد و چند خبر دیگر از گلستان

گرگان - ایرنا - افزون بر ۵۰ نفر از فرهنگیان گنبدکاووس به سبب آنچه که آنرا خیانت اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی مسکن آموزش و پرورش این شهرستان و کم توجهی مسوولان برای رفع مشکلاتشان نامیدند، تجمع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پنجشنبه ایرنا؛ این افراد معترض مدعی هستند خیانت اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی مسکن آموزش و پرورش گنبد در پروژه میدان بسیج در سال ۸۴ محرز است و اکنون به سبب کم توجهی مسوولان برای رفع اختلاف بین یکی از مالکان زمین مشاعی شرکت تعاونی با یک اداره دولتی بلاتکلیف هستند.

این عده از فرهنگیان گنبدی که ۴۸۰ عضو شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان را برای تجمع امروز فراخوان داده ولی فقط کمی بیشتر از ۵۰ نفر حضور یافته بودند، خواستار توجه و ورود جدی مسوولان به موضوع و پایان دادن به ۱۵ سال انتظار برای خانه‌دار شدن هستند. 

این عده از فرهنگیان گنبدکاووس با در دست داشتن بنر و دست نوشته هایی خواستار پیگیری موضوع مسکن معلمان شهرستان و پایان دادن به مساله اختلافی بین مالکان خصوصی و دولتی شدند.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس افزون بر پنج هزار فرهنگی شاغل و حدود سه هزار فرهنگی بازنشسته دارد.

***

به گزارش دیگر ایرنا در مجمع انتخاباتی هیات ورزش های همگانی گلستان که ۹ نامزد ریاست داشت الهه غیناقی با کسب ۱۰ رای از مجموع ۱۷ رای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رییس جدید هیات ورزش های همگانی استان گلستان انتخاب شد.

غیناقی گفت: سامان دهی، توسعه و فراگیر کردن ورزش همگانی، کاهش بزه و آسیب های اجتماعی، تلاش برای ارتقای سواد ورزشی و حرکتی مردم برای جلوگیری از کم تحرکی، اتخاذ سیاست باز و پویا و فعال، سازماندهی کمیته های ورزشی، توجه به ورزش بانوان و سلامت همگانی  تلاش برای جذب حامی مالی و در مسیر پویش ایران فعال را  از جمله برنامه‌های خود قرار می دهم.

 وی تلاش برای تغییر نگرش مردم به ورزش همگانی، تربیت مربیان، تشکیل اتاق فکر برای نشاط و شادمانی، برگزاری همایش های ورزشی، فرهنگی متنوع به مناسبت های مختلف  از جمله دانش آموزی، دانشجویی، استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و تجربیات سازمان ها و ادارات و نقش دستگاه ها،  ایجاد همدلی و تعامل و همکاری با فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان را از دیگر برنامه‌های هیات ورزش های همگانی ذکر کرد.

غیناقی هم اکنون مدیرکل زنان و خانواده استانداری گلستان است. 

***

رییس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان گفت که نماز جمعه این هفته ( ۲۵ مهر) در سراسر استان و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محسن کیائی اظهار داشت: مجوز برگزاری نماز جمعه ۲۵ مهر از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی و با هماهنگی استاندار گلستان و با رصد آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا صادر شد.

وی تاکید کرد: ضدعفونی کردن مصلی قبل و بعد از حضور مردم، استفاده نمازگزاران از مهر، سجاده، تسبیح، جانماز شخصی و چادر برای زنان از جمله پروتکل های تعیین شده برای برگزاری نماز جمعه است.

هفته گذشته نیز نماز جمعه در تمام ۲۰ پایگاه استان گلستان اقامه شد.

***

به گزارش دیگر ایرنا خانواده یک مقتول در آستانه فرا رسیدن ۲۸ صفر سالروز رحلت حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) از قصاص نفس اعدام قاتل فرزندشان گذشتند و به مجرم فرصت زندگی دوباره دادند.

رییس دادگستری گلستان در این‌باره اظهار داشت: قاتل که پسردایی مقتول است قرار بود امروز به دار مجازات آویخته شود که با گذشت مادر مقتول (عمه قاتل) بخشیده شد.

هادی هاشمیان خاطرنشان کرد: قاتل و مقتول پنج سال قبل برای کبوتر با هم مشاجره که در نهایت منجر به قتل پسر عمه می‌شود.

وی ابراز داشت: قاتل در هنگام وقوع جرم نوجوانی ۱۵ ساله بود که پس از دستگیری، اعتراف و محکوم شدن به قتل و صادر شدن رای سه سال در کانون اصلاح و تربیت دوران محکومیتش را سپری کرد و سپس راهی اندرزگاه گرگان شد.

نظر شما