شناسهٔ خبر: 43358518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

به همت طلاب خوزستانی؛

مستند «ما اهل کوفه هستیم» تولید شد

حوزه/ مستند «ما اهل کوفه هستیم» در قالب مستند چهره‌نگار یا پرتره با محوریت روحانی مجاهدی که همه‌ساله در حال خدمت به زوار ایرانی سیدالشهدا در کوفه است تهیه و تولید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مستند «ما اهل کوفه هستیم» در قالب مستند چهره‌نگار یا پرتره با محوریت روحانی مجاهدی که همه‌ساله در حال خدمت به زوار ایرانی سیدالشهدا در کوفه است تهیه و تولید شد.

بر اساس این گزارش، «شیخ وجیه المویل» از طلاب حوزه علمیه نجف شخصیت اصلی این مستند همه‌ساله در حال خدمت‌رسانی به زوار اربعین خصوصاً زائران ایرانی است. او هرسال منتظر میزبانی از کاروان طلاب و روحانیون حوزه علمیه اهواز است و در معیت آن‌ها از کوفه به سمت کربلای معلی پیاده‌روی اربعین را آغاز می‌کند.

«شیخ وجیه» اگر چه سابقه حضور در جبهه‌های مبارزه علیه داعش را دارد در عین حال انتقاداتی به عدم التزام طلاب حوزه‌های علمیه به مناسک حوزه و روحانیت نیز وارد می‌کند که در طول مستند به آن‌ها اشاره می‌شود.

او که از ساکنان منطقه مزارع شهرکوفه است اعتقاد دارد روایاتی که در مذمت مردم کوفه از اهل‌بیت صادر شده مربوط به زمان اهل‌بیت است و مردم کوفه هم‌اکنون از محبین اهل‌بیت هستند و استناد می‌کند که در ایام اربعین حسینی هیچ خانه‌ای در کوفه نیست مگر اینکه زائران را پذیرایی می‌کند و مشغول خدمت به زائران اربعین حسینی است.

لازم به ذکر است، مستند «ما اهل کوفه هستیم» به کارگردانی حجت‌الاسلام میلاد امینی موحد در شبکه رسانه‌ای صف و با حمایت دانشکده دین و رسانه دانشگاه صدا و سیما تهیه و تولید شده و در ایام اربعین حسینی نیز از شبکه‌های مختلف سیما پخش گردید.

انتهای پیام./

نظر شما