شناسهٔ خبر: 43343007 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

امروز برگزار شد

تجمع مردم مشهد در اعتراض به تخریب مسجد «هفت در» / شهرداری به توافقات خود با مسئولان استانی هم عمل نکرد

گروهی از مردم مشهد ظهر امروز مقابل مسجد تخریب شده «هفت در» در اعتراض به شهرداری ثامن در تخریب بافت اطراف حرم مطهر، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جمعی از مردم مشهد به همراه اهالی منطقه نوغان، ظهر امروز در اعتراض به ادامه طرح طاش و تخریب این محله، مقابل مسجد «هفت در» تجمع کردند.

مسجد هفت در در مسیر سواره رو پروژه بلوار شارستان قرار داشت و شهرداری برای اجرای این پروژه مسجد را تخریب کرده است.

در این تجمع مردم مشهد پلاکارد‌هایی در اعتراض به رفتار‌های خودسرانه شهرداری مشهد در دست گرفته بودند. در یکی از این پلاکارد‌ها نوشته شده بود «نتیجه عدم برخورد دستگاه قضا و جلوگیری از تخریب خلاف قانون منازل مردم، تخریب خانه خدا توسط شهرداری است.»

نکته این است که براساس توافقات شهرداری با دادگستری خراسان رضوی و دیگر ارگان‌های خراسان رضوی، متعهد شده بود تا زمان آماده شدن طرح جدید بافت اطراف حرم، اقدامات خود را در این منطقه متوقف کند که با تخریب این مسجد، در واقع شهرداری، زیر میز توافقات با مسئولان استانی زده است.
 
بیشتر بخوانید:

شهرداری مشهد در زمستان ۹۶ هم مسجد حوض معجردار را که به عنوان میراث ملی ثبت شده بود، تخریب کرد، اما تخریب مسجد هفت در، از این جهت که براساس توافق شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد در جلسه با دادگستری، اداره کل اوقاف و دیگر ارگان‌های خراسان رضوی، نباید تخریب‌ها را در بافت اطراف حرم ادامه می‌داد، بحث برانگیز شده است.

صبح امروز نیز، از سوی دادستانی خراسان رضوی، دستوری ویژه برای پیگیری مسائل مربوط به این مسجد صادر شده است.

نظر شما