شناسهٔ خبر: 43337041 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسجد سیل زده آیت الله طاهری خرم‌آبادی بازسازی می شود

خرم‌آباد - ایرنا - معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: عملیات اجرایی بازسازی و مرمت مسجد سیل زده آیت االله طالقانی خرم‌آباد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

مسلم رضایی پور روز سه شنبه به رسانه ها اعلام کرد: این مسجد در اثر سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ تخریب شد و متاسفانه تاکنون از محل اعتبارات سیل سال گذشته و حوادث غیرمترقبه، اعتباری برای این مسجد لحاظ نشده است.

وی با بیان اینکه فاز نخست این طرح در روزهای اخیر آغاز شده است، اظهار داشت: این طرح طبق برنامه ریزی به عمل آمده تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رضایی پور با اشاره به راه اندازی ۹ نیروگاه خورشیدی در بقاع و موقوفات لرستان بیان کرد: در راستای کمک به درآمدزایی موقوفات و بقاع متبرکه و کمک به تولید نیروگاه خورشیدی در این بقاع متبرکه و موقوفات استان با همراهی شرکت توزیع نیروی برق استان احداث شده است.

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه لرستان اضافه کرد: به منظور بهره‌وری از موقوفات و فضای بقاع متبرکه، طرح راه اندازی نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه و موقوفات استان در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون ۱۳۵ کیلو وات برق توسط این نیروگاه ها تولید میشود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تعداد هفت نیروگاه خورشیدی به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: از این تعداد نیروگاه ۲ مورد نیروگاه پنج کیلو واتی در شهرستان کوهدشت، ۲ نیروگاه پنج کیلو واتی در شهرستان دلفان، ۲مورد نیروگاه پنج کیلو واتی در شهرستان بروجرد و یک نیروگاه پنج کیلو واتی در شهرستان خرم آباد به بهره برداری رسیده است.
 
رضایی پوربا بیان اینکه ساخت ۲ نیروگاه در استان لرستان در دست اقدام است، علاوه بر نیروگاه پنج کیلو واتی، نیروگاه ۱۰۰ کیلو واتی موقوفه  مدنی امامزاده قاسم شهرستان ازنا هم با ۹۸درصدپیشرفت فیزیکی در حال تکمیل شدن است که طی هفته وقف مورد بهره برداری قرار می گیرد.
 
وی افزود: راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی یکی از راه‌ها برای کسب درآمد پایدار برای بقاع متبرکه و موقوفات و همچنین گسترش فعالیت‌های عمرانی است و این طرح ها با عنوان پروژه های دانش بنیان در استان دنبال می شود.
 
 

نظر شما