شناسهٔ خبر: 43335182 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جنبلاط: نخست وزیری الحریری اعتراضات در لبنان را شعله‌ور خواهد کرد

تهران - ایرنا - ولید جنبلاط رییس حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان ضمن اعلام مخالفت خود با انتخاب سعد الحریری به عنوان نخست وزیر ، گفت که مامور شدن او برای تشکیل کابینه اعتراضات را شعله‌ور خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به دنبال آغاز رایزنی‌های سعد الحریری برای تشکیل کابینه جدید لبنان پس از استعفای مصطفی ادیب، رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه صراحتا اعلام کرد که مخالف با نخست وزیری دوباره الحریری است.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا جنبلاط در گفت وگو با شبکه تلویزیونی الجدید لبنان گفت : سعد الحریری خودش را نخست‌وزیر می‌خواند و دیگر لازم نیست که به کاخ بعبدا (مقر ریاست جمهوری لبنان و محل مذاکرات تشکیل دولت) برویم.
رئیس حزب سوسیالیت ترقی خواه لبنان ، ادعا کرد : الحریری کشور را تحویل حزب الله ، امل و همچنین «جریان آزاد ملی» به ریاست جبران باسیل داد. 
وی تصریح کرد: به رئیس جریان المستقبل گفتم که فرد دیگری را برای نخست‌وزیری معرفی کند و این به نفعش است. سعد الحریری خواستار تشکیل دولت تکنوکرات‌ منهای رجال سیاسی است، این در حالی است که خود او یک شخصیت سیاسی به شمار می‌رود.
جنبلاط افزود: من همچنین به شخص سعد الحریری و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفتم که بهتر است شخص دیگری مانند «نواف سلام» برای نخست وزیری لبنان معرفی شود، زیرا تعیین دوباره سعد الحریری به عنوان نخست وزیر باعث اعتراضات مجدد مردم لبنان خواهد شد.
جنبلاط در ادامه این پرسش را مطرح کرده که آیا همه سیاسیون لبنان فاسد هستند و خود سعد الحریری سیاسی نیست؟ آیا حزب الله و جنبش امل فضانوردان را به وزارت دارایی می آورند؟ میشل عون رئیس جمهور لبنان از اقای سعد الحریری می خواهد که با جبران باسیل همکاری کند.
رئیس حزب سوسیالیت ترقی خواه لبنان همچنین تاکید کرد که هیئت جریان المستقبل به ریاست سعد الحریری برای مذاکره درباره تشکیل کابینه جدید را به حضور نپذیرفته است.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان را یکی از متحدان خود در عرصه سیاست دانست و تصریح کرد: نبیه بری همپیمان من است و ما دائما با هم در ارتباط هستیم.
ولید جنبلاط با بیان اینکه روابط حزب متبوعش با حزب الله قطع نشده است، تاکید کرد: شرایط امنیتی اجازه دیدار ما با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را نمی‌دهد.

نظر شما