شناسهٔ خبر: 43316838 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ماجرای فوت دانش‌آموز ۱۱ ساله در بندر دَیّر چه بود؟

گروه استان‌ها ـ دادستان شهرستان دَیّر با اشاره به فوت دانش آموز ۱۱ ساله در بندر دَیّر گفت: علت فوت این دانش‌آموز با اعلام نتیجه پزشکی قانونی که در دست بررسی است مشخص می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، خبر فوت دانش‌آموز 11 ساله اهل بندردَیّر امروز در فضای مجازی استان بوشهر منتشر شد که واکنش‌های گوناگونی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی استان را به‌همراه داشت.

یکی از مواردی که در فضای مجازی بیشتر مورد توجه قرار گرفت و از سوی خانواده دانش‌آموز متوفی نقل شد، مسئله خودکشی این دانش‌آموز دَیّری به‌دلیل نداشتن تبلت یا گوشی همراه  است؛ براساس ادعای مادر این دانش‌آموز، مدیر مدرسه قول اهدای گوشی هوشمند به این دانش‌آموز داده اما بعد از مدت‌ها این امر محقق نشده است. اگرچه ایرج قاسمی مدیر مدرسه شهید باهنر دَیّر محل تحصیل این دانش آموز 11ساله پیش‌تر گفته است که گوشی هوشمند در اختیار متوفی قرار داده و حتی این دانش‌آموز از لحاظ درسی هم وضع نامناسبی نداشته است.

در عین حال آموزش و پرورش دیر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «در پی انتشار خبری مبنی بر خودکشی دانش‌آموز 11 ساله ساکن شهرستان دیر به دلیل نداشتن گوشی تلفن همراه و عدم امکان حضور در کلاس های آنلاین، به اطلاع می رساند: با توجه به تحقیق و بررسی‌های میدانی و جمع آوری مستندات مربوط اعلام می دارد، نامبرده از روز بازگشایی مدارس در 15 شهریور ماه تا روز حادثه بنا به درخواست ولی دانش آموز با توجه به شرایط متاثر از کرونا در مدرسه حضور نداشته و کار آموزشی خود را از طریق شبکه شاد با تلفن همراهی که توسط شخص مدیر مدرسه در فروردین ماه 99 به ایشان اهدا شده بود، تا آخرین ساعات روز حادثه در سامانه شاد به صورت فعال و در کلاس های درس مجازی آنلاین انجام می داده که تمامی مستندات، اعم از فایل های صوتی، تصویری و تکالیف و تمرین های درسی دانش آموز در گروه درسی موجود می باشد، برخی از این مستندات برای تنویر و اطلاع افکار عمومی پیوست می باشد.

ضمنا نامبرده جز دانش آموزان بی‌بضاعت و کم برخوردار بوده که در سال های تحصیلی به صورت مکرر مورد حمایت مدرسه و انجمن اولیا و مربیان آموزشگاه بوده است و خانواده نامبرده این موضوع را تایید می نماید.‌

در همین حال علی یزدانی‌پور،‌ دادستان شهرستان دَیّر در گفت‌وگو با  خبرنگار تسنیم اظهار داشت: این دانش‌آموز متولد 1388 بوده و 19 مهرماه فوت وی اعلام می‌شود؛ سپس جسد متوفی برای بررسی علت مرگ بلافاصله به پزشک قانونی انتقال می‌یابد.

علی یزدانی‌پور با بیان اینکه "علت مرگ با اعلام نتیجه پزشکی قانونی مشخص می‌شود" گفت: با بررسی اداره آگاهی بندر دَیّر،‌ مشخص شد پدر و مادر این دانش‌آموز مشکل خاصی نداشته‌اند.

وی از دفن جسد این دانش آموز خبر داد و افزود: با انجام آزمایشات گوناگون، پزشکی قانونی جواز دفن را صادر کرده و جسد او به خانواده‌اش تحویل و خاکسپاری شده است.

دادستان شهرستان دَیّر افزود: پرونده این حادثه در شعبه بازپرسی شهرستان دَیّر در حال بررسی است که با اعلام نتیجه پزشکی قانونی علت مرگ دانش‌آموز مشخص می‌شود.

انتهای پیام/190/ش

نظر شما