شناسهٔ خبر: 43308239 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان سنجش آموزش کشور | لینک خبر

سامانه ارسال درخواست الکترونیک سازمان سنجش آموزش کشور جایگزینی مطمئن برای مراجعات حضوری و مکاتبات فیزیکی در شرایط اوج بیماری کرونا

صاحب‌خبر -

 کرونا هنوز پیچیده تر و مسری تر از قبل جولان می دهد؛ زندگی مسالمت آمیز با آن چیزی است که مسوولان بر آن تاکید می کنند؛ در عین حال شهروندان برای گذران زندگی خود و تداوم کسب و کار و اقتصاد خانواده مجبور به مراودات اجتماعی هستند لاجرم مناسب ترین راه حل کاهش تجمعات استفاده از بستر الکترونیک و مدیریت زمان خدمت رسانی به مردم است.

در حالیکه کرونا همچنان سایه سنگینی بر جامعه دارد ،  بهترین راه مبارزه با آن استفاده از ماسک، شست وشوی دست ها و رعایت فاصله اجتماعی است و  بهترین راه حل اجرای برنامه های اقتصادی، اجتماعی بهره مندی از خدمات الکترونیکی است که بسترهای مناسبی برای آن فراهم شده است.

چگونه بدون مراجعه به سازمان سنجش آموزش کشور و یا ارسال مکاتبات از طریق دفاتر پیشخوان و یا پستی درخواستهای خود را ارسال کنیم؟

باتوجه به عدم پذیرش حضوری داوطلبان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای داوطلب شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. داوطلبان می توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

الف شرایط انجام فرایند ثبت درخواست:

1- تهیه نامه دست نویس در برگه کاغذی با مشخصات فردی و آزمونی

2- مشخص نمودن موضوع و درخواست ( از نوشتن متنهای طولانی خودداری ) نموده و به اصل موضوع اشاره نمایید.

3- اعلام نشانی یا آدرس پستی در برگه دست نویس

4- اعلام شماره تلفن همراه و ثابت در برگه دست نویس

5- ثبت امضاء و اثرانگشت متقاضی در برگه دست نویس

6- تهیه تصویر از برگه دست نویس درخواست تهیه شده

7- تهیه تصویر از مستنداتی که قرار است به پیوست ارسال شود مانند: تصویر شناسنامه، کارت ملی، پرینت ثبت نام یا انتخاب رشته، سهمیه و یا هر سندی که در نظر دارید ارسال نمایید.

نکته 1: بدون تهیه و بارگذاری تصویر از برگه درخواست و یا مستندات اقدامی در خصوص ثبت میسر نخواهد بود.

نکته 2: اطلاعات باید دقیق و صحیح باشد به درخواستهای ناقص و نامفهوم پاسخ داده نخواهد شد.

نکته 3: این سامانه منحصرا جایگزین مکاتبات و مراجعات حضوری برای ثبت درخواستها است. در صورت داشتن هرگونه سوال منحصرا باید از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور سوالات خود را مطرح نمایید.

تذکر مهم: ثبت درخواست التزامی برای قبول درخواست ایجاد نمی کند و نیازمند بررسی و اظهار نظر می باشد. 

ب: نحوه اقدام ثبت درخواست:

1- به آدرس اینترنتی http://darkhast.sanjesh.org مراجعه نمایید.

2- بخشهای مشخص شده، شامل: نوع شخص ، نام و نام خانوادگی ، نام پدر ، شماره ملی ، تلفن همراه و کد امنیتی ارائه شده مطابق تصویر زیر را وارد و بر روی دکمه ثبت کلیک کنید .

نکته: درج آدرس پستی اختیاری است .

3- بر روی دکمه ثبت کلیک کنید.

4- در صفحه بعد کد پیامک شده به تلفن همراه خود را وارد نمایید .

5- در این بخش تصویر مدارک و مستندات مورد اشاره در بند الف را ثبت و در قسمت اضافه کردن پیوست ، تصویر  یا تصاویر مدارک خود را بارگذاری نمایید .

6- در  انتهای صفحه بر روی گزینه ثبت کلیک کنید. پس از ثبت، به شماره تلفن همراه شما یک شماره نامه و یک کد رهگیری برای درخواست شما ارسال می شود که نگهداری این اطلاعات به منظور دریافت و پیگیری پاسخ نامه ضروری است .

ج: روشهای تهیه و نگهداری از شماره نامه و کدرهگیری

1- تهیه اسکرین شات از صفحه و ذخیره آن در تلفن همراه و یا رایانه

2- تهیه پرینت از اطلاعات ارائه شده

3- تهیه عکس از اطلاعات ارائه شده با تلفن همراه از روی رایانه

4- در صورت نداشتن پرینتر میتوانید گزینه پرینت را در مرورگر خود انتخاب و گزینه انتخاب پرینتر رو بر روی ذخیره به صورت PDF انتخاب و شماره رهگیری را به عنوان نام و یا هر مورد دیگر دلخواهی ثبت و در پوشه مورد نظر خود در تلفن همراه و یا رایانه ذخیره نمایید

5- یادداشت نمودن شماره نامه و رهگیری

د: نحوه پیگیری درخواست های ثبت شده

1- مراجعه به سایت rahgiri.sanjesh.org

2- درج شماره نامه و کدرهگیری دریافتی از سامانه سیستم ارسال درخواست ارباب رجوع

3- درج کد نمایش داده شده

4- کلیک بر روی گزینه مشاهده

تذکر: در صورت مواجهه با مشکلات احتمالی برای اراسال درخواست جهت راهنمایی از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی به نشانی https://request.sanjesh.org نسبت به ثبت سوال خود اقدام فرمایید.

و: نکات مهم و ضروری:

این سامانه صرفاً جهت ارسال درخواست هایی است که نیاز به مستندات از قبیل نامه، مدارک شناسایی و درخواست مکتوب دارند می باشد لذا ضرروی است متقاضیان گرامی بهمراه مستندات متن درخواست را که حاوی اطلاعات شناسنامه ایی، ثبت نامی، نشانی و نوع درخواست از طریق این سامانه ارسال نمایند.

ضمناً برای دریافت راهنمایی برای آندسته از مطالبی که جنبه اطلاع رسانی دارند با موضوع هایی مانند دریافت شماره پرونده، داوطلبی، کد رهگیری، سوال در خصوص مراحل برگزاری آزمون، اشکلات بوجود آمده در زمان ثبت نام و ... از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی به نشانی https://request.sanjesh.org سازمان اقدام نمائید.

 

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

نظر شما