شناسهٔ خبر: 43220221 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سوره هنر | لینک خبر

شعرخوانی شاعران آیینی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

«دیدار ماه»، اربعین در شبکه ۴

«دیدار ماه» برنامه‌ای است برای عاشقانی که شوق زیارت کربلا به دل دارند اما اربعین امسال نمی‌توانند به زیارت حرم ماه بروند. در این برنامه، شاعران آیینی از شهرهای مختلف کشور در حرم عبدالعظیم حسنی گردهم آمده‌اند تا اشعار کربلایی خود را نثار سالار شهیدان کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، در حالی‌که به‌دلیل شرایط ویژه شیوع کرونا، مرزهای کشور بسته شده و شاعران آیینی نمی‌توانند مانند هر سال، برنامه شعرخوانی خود را در مسیر پیاده‌روی کربلا اجرا کنند، به همت دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، تعدادی از شعرای برجسته کشور در برنامه شعرخوانی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی گردهم آمده‌اند تا اشعار عاشورایی خود را بخوانند که روایت شده هرکه حضرت عبدالعظیم حسنی را در ری زیارت کند گویی امام حسین را در کربلا زیارت کرده است.

در این برنامه که محمود حبیبی‌کسبی، شاعر نام آشنای کشورمان مجری آن است، شاعران آیینی از استان‌های اصفهان، سمنان، مازندران، همدان، کاشان، قم و تهران حضور دارند و اشعاری را درباره حماسه کربلا و اربعین سالار شهیدان می‌خوانند.

مهدی جهاندار، حسن یعقوبی، مریم رزاقی، مهدی طراوتی توانا، حسنا محمدزاده، محمد غفاری، ناصر فیض، فاطمه نانیزاد، عباس براتی‌پور، مصطفی محدثی‌خراسانی، سید اکبر میرجعفری، محمد سرور رجایی، سید حسین متولیان و محمدسعید میرزایی شاعرانی هستند که در برنامه «دیدار ماه» شعرخوانی می‌کنند.

بنا بر این گزارش، برنامه «دیدار ماه»، ساعت ۱۰:۳۰ صبح اربعین (هفدهم مهرماه) از شبکه ۴ پخش می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما