شناسهٔ خبر: 4320635 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

جهاد اقتصادی ادامه دارد – ۸

موسوی نژاد: لزوم ادامه مدیریت جهادی برای قطع وابستگی کشور به خام فروشی در سال ۹۴

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: لازمه یک مدیریت جهادی درست و اقتصاد مقاومت محور، کاهش وابستگی به نفت و خام فروشی و قطع وابستگی کامل کشورمان به آن سوی مرزهاست که ان شالله این اتفاق در سال ۹۴ ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو» گفت: سال 93 با شعار مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی در جهت رسیدن به اقتصاد نفود ناپذیر و اقتصادی که تحت تاثیر دسیسه‌ها و حملات مرموزانه دشمن قرار نمی‌گیرد و کشور را به سمت جلو می‌برد، نامگذاری شد.

 

وی افزود: یکی از این مولفه‌های رسیدن به این اقتصاد، همین بحث حر کت جهادی و انقلابی در جهت مدیریت اقتصاد کشور است که از مولفه‌های اصلی آن، اقتصاد مبتنی بر مدیریت جهادی است که مختص سال 93 نشده و در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

 

موسوی نژاد در ادامه به بیان مولفه‌های یک اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار داشت: لازم است کشور را به گونه‌ای اداره کنیم که وابستگی به سمت نفت، فروش نفت و صادرات نفت نداشته باشد.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر با این نگاه که کشور بودجه سالیانه خود را با وابستگی به نفت تامین کرده و لایحه بودجه با توجه به همین وابستگی‌ها تقدیم مجلس می‌کند، گام برداشته‌ایم که خود باعث بروز مشکلات عدیده‌ای در کشور شده است.

 

نماینده مردم دشتستان در خانه ملت تاکید کرد: طبیعتا لازمه یک مدیریت جهادی درست و اقتصاد مقاومت محور، کاهش وابستگی به نفت و خام فروشی و قطع وابستگی کامل کشورمان به آن سوی مرزهاست که متاسفانه تاکنون اعتقاد به این موضوع به دلایل مختلف در مجموعه دولت کمتر دیده شده است.

 

وی اضافه کرد: شما امروزه می‌بینید که آمریکایی‌ها و دشمنان ما با سوءاستفاده از همین وابستگی کشورمان به نفت، ما را مدیریت می‌کنند و بودجه عمران و آبادانی و بعضا توسعه در کشور توسط بیگانگان مدیریت می‌شود.

 

به گفته موسوی نژاد، کاهش قیمت نفت، کاهش صادرات نفت، اعمال تحریم‌ برای به فروش نرفتن نفت و یا عدم وصول پرداخت نقدینگی ناشی از فروش نفت از جمله حربه‌های دشمن می‌باشد تا نظام جهموری اسلامی ایران را با چالشی جدی مواجه کند.

 

وی تاکید کرد: باید در مجلس و دولت و همچنین در تمامی ارکان دولتی این باور به وجود آید که در جهت تقویت مبانی اقتصاد مقاومتی و اقتصاد مبتنی بر تولیدات داخلی حرکت کنند.

 

این نماینده مجلس توجه به حوزه کشاورزی و تولیدات کشاورزی را از دیگر مولفه‌های مهم اقتصاد مبتنی بر مدیریت جهادی دانست و عنوان کرد:  لازم است در حوزه کشاورزی و افزایش تولیدات کشاورزی در کشور تلاش عمده‌ای داشته باشیم و یا تولیدات داخلی را فعال کنیم.

 

وی از عدم توجه به تولید و مصرف داخل اظهار تاسف کرده و اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون می‌بینیم در اعتبارات اختصاص یافته کمتر به حوزه صنعت و تولید داخل کشور توجه شده است که یکی از نگرانی‌های ما و نقاظ ضعف حرکت مجموعه کشور در جهت رسیدن به اقتصاد مقاومتی مبتنی بر یک مدیریت صحیح می‌باشد.

 

موسوی نژاد اظهار امیداوری کرد: ان شالله این اتفاق در سال 94 با یک مدیریت انقلابی و جهادی و مبتنی بر رسیدن اقتصادی که ما را به عدم وابستگی و استقلال برساند دست پیدا کنیم.

نظر شما