شناسهٔ خبر: 43179647 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اعلام آمادگی گرجستان برای کمک به حل مناقشه قره باغ

رئیس جمهوری گرجستان گفت: تفلیس آمادگی خود برای میزبانی نشست گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، با هدف کمک به حل و فصل مناقشه کنونی در منطقه قره باغ کوهستانی را اعلام می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "سالومه زورابیشویلی" رئیس جمهوری گرجستان اعلام کرد که تفلیس آمادگی دارد تا میزبانی برگزاری نشست گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا درباره حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی را برعهده بگیرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

خانم زورابیشویلی که در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روستاوا-2» این کشور سخن می‌گفت، تأکید کرد: «از هر دو طرف مناقشه (هم ارمنستان و هم آذربایجان) پیش شرط‌هایی درباره آمادگی آنها برای مشارکت با گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در جهت حل و فصل مناقشه کنونی وجود دارد. من فکر می کنم که ما باید به برگزاری نشست گروه مینسک برای بررسی اوضاع، حداقل در تفلیس، کمک کنیم. ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت و برای هر شرایطی که مورد قبول دو طرف باشد، آمادگی داریم.»

لازم به یادآوری است که در تاریخ اول اکتبر (9 مهر ماه)، روسای جمهوری روسیه، فرانسه و آمریکا خواستار پایان یافتن فوری درگیری‌ها و از سرگیری مذاکرات با کمک روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا شدند.

پیش از این، "واختانگ گومهلاوری" دبیر شورای امنیت ملی و وزیر کشور گرجستان اعلام کرد که دولت این کشور، صدور مجوز برای هر گونه انتقال محموله‌های نظامی به دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان را در ارتباط با از سرگیری درگیری‌های نظامی در قره باغ کوهستانی، ممنوع کرده و این مسئله را به مقامات ایروان و باکو نیز اطلاع داده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما