شناسهٔ خبر: 43176967 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رشد ۱.۵ درصدی قیمت نفت با بهبود حال ترامپ

قیمت نفت که هفته گذشته را تحت تاثیر مثبت شدن تست کرونای ترامپ با ریزش قیمت پشت سرگذاشت،‌ امروز و در آغاز معاملات هفتگی با اعلام بهبود نسبی رییس‌جمهوری آمریکا رشد ۱.۵ درصدی قیمت را تجربه کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، موج دوم کرونا در جهان در حال شکل‌گیری است، موضوعی که بیش از هر چیز می‌تواند بر تقاضای نفت تاثیرگذار باشد و قیمت را بیش از پیش تحت فشار قرار دهد.

موضوع مثبت شدن تست کرونای رییس‌جمهوری آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد دنیا باعث تضعیف بیشتر قیمت نفت شد تا آنجا که در روز پایانی هفته گذشته، قیمت نفت برنت بعد از چند هفته به کمتر از ۴۰ دلار در هر بشکه سقوط کرد.

امروز در آغاز معاملات هفتگی و به دنبال خبر بهبودی نسبی ترامپ و احتمال مرخص شدنش از بیمارستان، بهای هربشکه نفت با رشدی ۱.۵ درصدی همراه شد.

نفت برنت با افزایش ۱.۵ درصدی در هر بشکه به ۳۹ دلار و ۸۷ سنت رسید و نفت شاخص آمریکا نیز ۱.۸ درصد بالا رفت و ۳۷ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه قیمت خورد.

اکنون با توجه به این شرایط، تا زمانی که راه‌حل مشخصی برای مقابله با کرونا در جهان پیدا نشود،‌ نمی‌توان به رشد قیمت نفت به کانال‌های قیمتی بالاتر امیدوار بود.

نظر شما