شناسهٔ خبر: 43151083 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مک کانل: نشست‌های استماع تایید صلاحیت «ایمی بارت» مطابق برنامه برگزار می‌شود

رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا بر این باور است که نشست‌های استماع تایید صلاحیت ایمی کانی بارت نامزد معرفی شده از سوی ترامپ برای دیوان عالی مطابق برنامه قبلی برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، میچ مک کانل رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا روز شنبه در اظهاراتی تاکید کرد: نشست های استماع برای تایید صلاحیت ایمی کانی بارت نامزد معرفی شده برای دیوان عالی آمریکا، مطابق برنامه اعلام شده برگزار خواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

اصرار مک کانل برای برگزاری این نشست ها در حالی است که 2 نماینده جمهوریخواه عضو کمیته قضایی مجلس سنا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

تست ویروس کرونای مایک لی سناتور ایالت یوتا و تام تیلیس سناتور کارولینای شمالی مثبت اعلام شده است.

این دو سناتور که عضو کمیته قضایی مجلس سنا هستند چند روز پس از شرکت در یک نشست در کاخ سفید همراه با قاضی ایمی بارت به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

برخی از افراد شرکت کننده در این نشست از ماسک استفاده نکرده و فاصله اجتماعی را رعایت نکرده بودند.

مایک لی گفته است که روز پنجشنبه تست کرونا داده و حداقل به مدت 10 روز باید در قرنطینه خانگی باشد. وی تاکید کرده است که به زودی پس از بهبودی برای شرکت در نشست های استماع بارت و رای گیری درباره وی به سر کار بازخواهد گشت.

تیلیس هم روز جمعه از مثبت بودن تست کرونای خود خبر داده و گفته است که به مدت 10 روز به قرنطینه می رود.

دموکرات ها بر این باورند که ابتلای نمایندگان و سناتورها به ویروس کرونا بیش از پیش این مساله را روشن تر کرده است که سلامت و ایمنی باید در همه فعالیت های مجلس سنا در اولویت باشد.

آنها افزودند: لیندسی گراهام رئیس کمیته قضایی مجلس سنا باید سلامت و ایمنی سناتورها و کارکنان را در اولویت قرار دهد و برگزاری نشست های استماع را به تاخیر بیندازد.

ولی گراهام با این درخواست دموکرات ها موافقت نکرده است. وی با انتشار توئیتی نوشت: من احساس خوبی دارم و نشست استماع ایمی بارت مطابق با برنامه 12 اکتبر یعنی 8 روز دیگر برگزار خواهد شد.

ترامپ پس از مثبت شدن تست ویروس کرونا به یک بیمارستان نظامی در نزدیکی واشنگتن منتقل شده است.

مک کانل گفت: نشست های استماع درباره صلاحیت بارت مطابق برنامه همان 12 اکتبر برگزار خواهد شد.

چاک شومر رهبر دموکرات ها در مجلس سنا نیز به شدت از این تصمیم انتقاد کرد و گفت: تصمیم مک کانل خطرناک و غیرمسئولانه است. اگر برگزاری نشست های سنا بسیار خطرناک است، ادامه یافتن نشست های استماع نیز خطرناک خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما