شناسهٔ خبر: 43146676 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

لبنانِ مستقل جایی برای حضور نمایشی فرانسوی ها نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می گوید: تحولات اخیر منطقه و در لبنان برمبنای سناریوی ازپیش تعیین شده آمریکایی ها است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 فداحسین مالکی ضمن تمجید از سخنان دبیرکل حزب‌الله درباره مواضع رئیس جمهور فرانسه در قبال ‌بیروت، گفت: حرکتی که اخیرا فرانسوی شروع کردند و بعداز انفجار که در لبنان اتفاق افتاد،نشان دهنده ادامه شیطنت های گذشته غربی ها است.

وی با اشاره به رفتار قیم مآبانه و استعمارگونه رئیس جمهور فرانسه در لبنان ، ادامه داد: یک زمانی این منطقه تحت سیطره فرانسوی ها بوده و هنوز مکرون تصور می کند که لبنان مانند دهه‌های گذشته مستعمره فرانسه است.

 عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان درمجلس با اشاره به اظهارات مداخله‌جویانه فرانسوی‌ها در امورات داخلی لبنان، تاکیدکرد: به هرحال مکرون باید بداند که شرایط منطقه تغییرکرده و اتفاقاتی که در لبنان مستقل به وجود آمده نشان می دهد که دیگر جایی برای حضور سیاسی و نمایشی فرانسوی‌ها نیست.

فرانسه بازیگر سناریوی صهیونیست ها درمنطقه

وی با اشاره به سخنرانی اخیر سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، مطرح کرد: نکاتی هم که حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود اشاره کرد، نکات درستی است و بر اساس مبانی تاریخی و تحولات در منطقه است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه فرانسه بازیگر سناریوی آمریکا و صهیونیست ها در منطقه است،ادامه داد: آمریکایی ها با یک سناریویی  حرکت می کنند؛ از یک طرف اسرائیلی‌ها بخشی از سناریو را انجام می دهند و با کشورهای عربی عادی سازی را انجام داده و خودشان را به کشورهای عربی نزدیک می کنند.

وی ادامه داد:رژیم صهیونیستی دربخش دیگر سناریوی ازپیش تعین شده آمریکا، رابطه بین دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان را در موضوع قره باغ به هم میزند و به جای اینکه در کشور گفتمان سیاسی انجام دهند.

مالکی بااشاره به حضور فرانسه درتحولات اخیر لبنان ادامه داد:این حرکتی که فرانسوی‌ها در لبنان انجام می دهند؛در ادامه سیاست های آمریکا و اسرائیل بوده و همه اینها در یک دایره می‌گنجد و زنجیروار است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: می خواهند حلقه را برای حوزه مقاومت و کشورهای مقاومت و نهایتاً جمهوری اسلامی تنگ‌تر کنند و این موضوعات یک حرکت حساب شده و یک سناریو از پیش تعیین شده است.

مالکی با اشاره به تحولات لبنان ونقش موثر حزب الله لبنان در استقلال این کشور ادامه داد:با همدلی و همراهی مردم و همچنین احزاب ملی‌گرا و وطن دوست لبنان توطئه‌های دشمنان این کشور خنثی خواهد شد و موضع گیری سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان،نشان دهنده هوش و ذکاوت آنهااست.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید برحرکات رژیم صهیونیستی درمنطقه،تصریح کرد:همسایگان و کشورهای منطقه  باید هوشیار باشند؛دست آمریکایی‌ها رو شده است و دوستان ما در موضوع قره باغ باید مراقب باشند که با طناب پوسیده اسرائیل و صهیونیست ها در چاه نیافتند.

نظر شما