شناسهٔ خبر: 43145870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آرامستان پرند راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران پرند از راه‌اندازی آرامستان شهر پرند در آینده نزدیک خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از پرند، محسن وطن‌خواهی مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند روز شنبه پیرامون جانمایی آرامستان پرند و انتقادهای مطرح شده در مورد این موضوع در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در فرهنگ ایرانی و اسلامی منزلت خاصی به متوفیان شده است در همین راستا، آرامستان‌ها در شهرهای قدیمی و گذشته ما همیشه در بهترین مکان‌ها قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: بهشت زهرا(س) در ورودی شهر تهران قرار دارد همچنین بهشت معصومه(س) در ورودی شهر قم احداث شده است و آرامستان‌ها در شهرهایی از جمله تبریز، اصفهان، نطنز و سایر شهرها در بهترین مکان‌ها احداث و حدالامکان در محل‌های عبور و مرور جانمایی شده است تا مردم با عبور از این مکان به یاد درگذشتگان خود بیفتند و فاتحه‌ای خوانده شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند با اشاره به سوألات اعتراض‌آمیز مطرح شده توسط برخی رسانه‌ها تصریح کرد: شرکت عمران پرند به عنوان یک مجموعه توسعه دهنده شهر باید بتواند یک پاسخ منطقی نسبت به جانمایی آرامستان به مردم پرند ارائه دهد.

وطن‌خواهی با اشاره به تأیید مشاور طرح جامع شهر پرند، نسبت به جانمایی اولیه آرامستان شهر پرند در مجاورت شهرک صنعتی، بیان کرد: در ابتدا مکانی(جنوب شرقی شهر پرند)جانمایی شده بود که با مخالفت شدید اصحاب صنعت مواجهه شد بنابراین پس از بررسی نسبت به اعتراض آن‌ها و با توجه به اینکه این مکان به طور کامل در مجاورت با شهرک صنعتی واقع شده بود علی‌رغم اینکه کار به مرحله اجرا درآمده بود، از مشاور طرح جامع خواستیم تا مکان دیگری را به این امر اختصاص دهد.

وی اضافه کرد: پس از آن اراضی شمال شرق مورد تأیید مشاور طرح جامع قرار گرفت که متأسفانه با مخالفت ارتش روبه‌رو شدیم. 

مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند ابراز کرد: گزینه‌های دیگری هم مطرح شد از جمله، شمال غرب شهر پرند انتهای فاز ۶ که برای توسعه اراضی مسکن پیش‌بینی شده بود که اشکال اساسی آن، وزش بادهای غالب بود چرا که از لحاظ استاندارهای زیست محیطی، آرامستان نباید در معرض وزش بادهای غالب شهرها قرار گیرد.

وطن‌خواهی  با اذعان به این موضوع که احداث آرامستان در معرض سفره‌های زیرزمینی مشکلات خاص خودش را دارد، بیان کرد: جانمایی آرامستان در جنوب شرق و در مجاورت با سفره‌های زیر زمینی از لحاظ زیست محیطی، مشکلاتی را نیز به همراه دارد اما چاره‌ای جز ایزوله کردن این مکان نداشتیم تا از سرریز شدن پساب آرامستان در آینده به این سفره‌های زیرزمینی جلوگیری کنیم بنابراین ما به عنوان شرکت عمران و مشاور طرح جامع به عنوان نماینده فنی این امر، مکانی را درنظر گرفتیم که حدالمقدور اشکالات کمتری را داشته باشد.

وی با بیان اینکه آزاد راه تهران ساوه مابین شهرک صنعتی و آرامستان است، گفت: از دیگر کاربری‌های این جانمایی، دسترسی مناسب با سایر نقاط است، از طرفی با توجه به اختلاف سطح پلکانی این مکان از محیط بیرون، داخل آرامستان قابل رویت نیست که بخواهد خاطری را آزرده کند. 

مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند تأکید کرد: آرامستان شهر پرند واقع در جنوب شرقی شهر پرند با تأیید مشاور فنی طرح جامع، تأیید محیط زیست و موافقت حجت‌الاسلام نوروزی نماینده مردمی مجلس حوزه شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان و پرند همچنین نظام ملکشاهی فرماندار شهرستان رباط کریم به زودی راه‌اندازی می‌شود و این جانمایی با توجه به فاصله‌های طبیعی که با اطرافش دارد بهترین گزینه است.

انتهای پیام/س

نظر شما