شناسهٔ خبر: 43111753 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ثبت‌نام طرح توسعه مشاغل خانگی در قم

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان قم از ثبت‌نام طرح توسعه مشاغل خانگی به منظور استانداردسازی، افزایش کیفیت محصول و برندسازی خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی اظهار کرد: این طرح در دبیرخانه توسعه و حمایت از مشاغل خانگی به تصویب رسیده و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارفرمای طرح و جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای و تسهیل‌گر مجری در کل کشور است.

وی با بیان اینکه این طرح دارای سه فاز است، گفت: هزار و 500 نفر ظرفیت در استان قم در حقیقت برای فاز نخست این طرح در نظر گرفته شده که شناسایی مزیت‌ها و فرصت‌های استان قم و حتی به تفکیک شهر در کل کشور انجام شده و بحث دیگر توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار و توسعه و پایدارسازی کسب و کارها بوده است.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان قم از تمدید ثبت نام طرح توسعه مشاغل خانگی تا 15 مهر ماه خبر داد و افزود: اکنون ثبت نام طرح از طریق سایت www.inhb.ir صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: هدف از اجرای طرح الگوی تعامل دستگاه‌های اجرایی با بخش خصوصی است و جهاد دانشگاهی در این طرح به ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌های حضوری و غیر حضوری به متقاضیان می‌پردازد.

حسینی ادامه داد: در این طرح افراد توانمندسازی می‌شوند و اتصال به بازار صورت می‌گیرد و سپس چند سایت فروش محصول در حوزه مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به موارد در نظر گرفته شده برای مشاغل خانگی گفت: استانداردسازی، افزایش کیفیت محصول و برندسازی در دستور کار است و متقاضیان باید دارای حداقل سن 18 سال باشند و از اشتغال تمام وقت و بیمه کارفرمایی محروم باشند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان قم خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا و اتفاقات روی داده داستان مشاغل خانگی رنگ و بوی دیگری گرفته و مدل آن استقلال و آزادی عمل بیشتری دارد و ساعات کاری آن انعطاف پذیر است به طوری که محیط کار دلخواهی را می‌توانید انتخاب کنید که میزان ریسک پایین و امکان پاره وقت بودن دارد.

وی با اشاره به مزایای در نظر گرفته شده برای صاحبان کسب و کار و تولیدکنندگان به عنوان کسانی که پیشران هستند، گفت: افراد جدا از اینکه می‌توانند از بازارهای محلی استفاده کنند، تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند. برپایی نمایشگاه‌های فصلی، استفاده از ظرفیت‌ها در شهر و نیروی انسانی صورت می‌گیرد.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان یک سری مشاغل به عنوان مشاغل خانگی معرفی شده ولی به عنوان مزیت استان در 9 خوشه معرفی شده که می‌توانند یکی را انتخاب کنند و اگر توانمندی و علاقه‌مندی دارند، اتفاقاتی در آن بخش روی دهد.

وی اتصال به بازار را از جمله ضعف‌ها در حوزه مشاغل خانگی ذکر کرد و افزود: باید بازار مناسب شناسایی شود که شامل بازار فیزیکی، بازار الکترونیکی و هدف‌گذاری و ظرفیت‌سنجی بر اساس اسناد بالادستی است و اینکه قم شهر زیارتی گردشگری محسوب می‌شود و اینکه چه ظرفیت‌هایی در استان قم وجود دارد.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان قم یادآور شد: اکنون وضعیت قالیبافی، صنعت دمپایی یا صندل دوزی رصد شده و اینکه حوزه IT چه اندازه می‌تواند مشاغل خانگی را در خود جای دهد.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های 37832878 و 37748632 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/78003*40

نظر شما