شناسهٔ خبر: 43109143 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

اروپا زیر پای باواریا

لواندوفسکی و فلیک؛ بهترین‌های سال اروپا

رابرت لواندوفسکی و هانسی فلیک از بایرن مونیخ به عنوان بهترین بازیکن و بهترین مربی فصل فوتبال اروپا انتخاب شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، یوفا لحظاتی قبل در جریان مراسم قرعه کشی مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا به رسم مالوف بهترینهای فصل گذشته را هم انتخاب و معرفی کرد. دو جایزه اصلی یعنی بهترین بازیکن و بهترین مربی فصل به بایرن مونیخ قهرمان فصل گذشته چمپیونزلیگ رسید.

 

 

رابرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی و هانسی فلیک مربی آلمانی بایرن از سوی یوفا به عنوان بهترین بازیکن و مربی فصل 2019-2020 انتخاب شدند.

 

در فصل گذشته درخشش بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان بدون درخشش مهاجم گلزن این تیم رابرت لواندوفسکی قابل تصور نبود. باواریا که پیش از رسیدن به فینال موفق شد بارسلون را با نتیجه تحقیرآمیز 8-2در هم بشکند تا باشگاه کاتالان را با بحرانی مواجه کند که همچنان برطرف نشده، در فینال هم پاری سن ژرمن را 1-0 شکست داده و جام قهرمانی را به خود اختصاص داد.

 

 

لواندوفسکی در لیگ قهرمانان 15 گل به ثمر رساند تا نشان دهد برای این تیم چه اهمیتی دارد. باواریایی ها فصل گذشته هر سه جام یعنی دو جام داخلی لیگ و جام حذفی و همچنین جام قهرمانی لیگ قهرمانان را بالای سر بردند تا هانسی فلیک مربی معجزه گرشان فصلی بسیار موفق را به پایان برساند. به همین دلیل بود که عده زیادی از کارشناسان انتظار داشتند فلیک به عنوان بهترین مربی اروپا انتخاب شود.

 

 

در رای گیری انتخاب بهترین مربی فصل هانسی فلیک با دریافت 476 امتیاز به عنوان بهترین مربی فصل انتخاب شد. اختلاف بسیار زیاد او با نفر دوم یعنی یورگن کلوپ هموطنش از لیورپول که حدود 250 امتیاز است نشان می دهد صاحب نظران فوتبالی اروپا تا چه حد به درخشش فلیک در فصلی که گذشت اعتقاد داشته اند.

 

 

بعد از هانسی فلیک و یورگن کلوپ، نفرات بعدی فهرست ده نفره برای انتخاب بهترین مربی فصل عبارتند از یولیان ناگلزمان از لایپزیش – توماس توخل از پاری سن ژرمن – جیان پیرو گاسپرینی از آتالانتا – خولن لوپتگی از سویا – رودی گارسیا از لیون – زین الدین زیدان از رئال مادرید – پپ گواردیولا از منچسترسیتی – آنتونیو کونته از اینترمیلان.

 

 

اما در فهرست ده نفره بهترین بازیکنان فصل هم رابرت لواندوفسکی با اختلافی حتی بیشتر از اختلاف هانسی فلیک با یورگن کلوپ موفق شد از نزدیک ترین تعقیب کننده اش کوین دی بروین از منچسترسیتی پیشی گرفته و به عنوان بهترین بازیکن اروپا انتخاب شود. لواندوفسکی 477 امتیاز بدست آورده درحالیکه دی بروین تنها موفق به کسب 90 امتیاز شده است. قرار گرفتن لیونل مسی در رتبه چهارم و کریستیانو رونالدو در رتبه دهم از دیگر نکات جالب این فهرست است.

 

 

بعد از لواندوفسکی و دی بروین، رتبه های بعدی این فهرست در اختیار این افراد قرار دارد: مانوئل نویر از بایرن مونیخ – لیونل مسی از بارسلونا – نیمار از پاری سن ژرمن – توماس مولر از بایرن مونیخ – کیلیان امباپه از پاری سن ژرمن – تیاگو آلاکانتارا از بایرن مونیخ – یاشیوا کیمیش از بایرن مونیخ- کریستیانو رونالدو از یوونتوس.

 

 

نظر شما