شناسهٔ خبر: 43068330 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

عضو سابق جنبش عدالتخواه دانشجویی:

اگر شعار‌های اول انقلاب عملی می‌شد دیگر نیازی به مطالبه‌گری نبود

میثم مهدیار گفت: از اول انقلاب بیان کردیم که این انقلاب، انقلاب مستضعفین است و باید طبق آن شعار‌ها عمل شود و اگر این موارد حل شود دیگر نیازی نیست جنبش‌هایی تشکیل شوند تا مطالبات مستضعفین را پیگیری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، میثم مهدیار عضو سابق جنبش عدالتخواه دانشجویی عصر امروز سه شنبه ۸ مهر ۹۹ در نشست گفتار روز با موضوع مطالبات عدالت خواهانه نسل جوان، اظهار داشت: بنده به طور کل با این ساختار عدالتخواهی که در بین دانشجویان وجود دارد مخالف هستم، زیرا این مورد مرضی است که هم در قانون و هم در اجرای آن وجود دارد.

وی ادامه داد: اول باید گفت چرا جنبش‌های عدالتخواهی تشکیل شده به خاطر آن است که افرادی در جایگاهی وجود دارند که درست به وظایف خود عمل نمی‌کنند و از این رو دانشجویان برمی خیزند و درخواست عدالت می‌کنند.

عضو سابق جنبش عدالتخواهی دانشجویی گفت: از اول انقلاب بیان کردیم که این انقلاب، انقلاب مستضعفین است و باید طبق آن شعار‌ها عمل شود و اگر این موارد حل شود دیگر نیازی نیست جنبش‌هایی تشکیل شوند تا مطالبات مستضعفین را پیگیری کنند.

مهدیار تصریح کرد: بالای ۹۰ درصد خصوصی سازی‌های بزرگ یک دهم قیمت کارخانه را واگذر کردند به کسی یا کسانی که اصلا اهلیت آن را نداشته و متاسفانه در اقساط بلند مدت هم واگذار شده بودند.

وی افزود: طبق اصل ۴۴ این است که باید بخش تعاونی فعال شود که این مورد در مسائل خصوصی سازی رعایت نشد و از این جهت خصوصی سازی‌ها به مشکل برخورد و هزاران کارگر متضرر شدند.

عضو سابق جنبش عدالتخواهی دانشجویی با بیان اینکه یکی از دلایلی که فساد را ایجاد کرده است تعارض منافع است، گفت: تشکل‌های صنفی زیادی در کشور حضور دارند، اما برخی از این صنف‌ها هستند که میتوانند مطالبه خود را چه از مجلس و چه از دولت پیگیری کنند، اما برخی صنوف نمی‌توانند راحت خواسته‌های خود را مطالبه کنند.

مهدیار تاکید کرد: این تعارض منافع به خاطر ضعف قانون کار کشور است از این رو صنوف‌های مختلف باید متشکل شوند تا راحتر بتوانند خواسته‌های خود را مطالبه کنند و دیگر نیازی به تشکل دانشجویی نیست.

وی گفت: سه سطح در مسئله مطالبگری وجود دارد که یکی از آن‌ها این است که مطالبه گری رسانه‌ای است مثلا موضوعات یا هشتگ‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود و خیلی هم آنچنان کارساز نبوده است.

عضو سابق جنبش عدالتخواهی دانشجویی افزود: باید عدالتخواهی و مطالبه گری به صورتی باشد که اتفاقی رقم بزند نه اینکه فردی مشکل ساز است از جایی برداشته شود و در جای دیگر گذاشته شود.

مهدیار گفت: متاسفانه مسئله تعارض منافع در کشور وجود دارد که همین مورد ضرباتی به ساختار و منافع مردم کشور زده است.

نظر شما