شناسهٔ خبر: 43049024 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

نسل جدید می‌تواند میراث دفاع مقدس را به خوبی پاسداری کند

غلامی گفت: نسل جدید این ظرفیت را دارد که میراث دفاع مقدس را تحویل بگیرد و به خوبی پاسداری کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در آئین رونمایی از گنجینه شهدای دانشجو گفت: مجموعه دستاوردهای دفاع مقدس یکی از گنجینه های در دسترس ما است و آنچه تاکنون انجام شده بخش کوچکی از این دریای بیکران است. توجه به لایه های مختلف آثار فرهنگی این دوره دفاع مقدس یافته های گران قدری به ما خواهد داد.

غلامی ادامه داد: در کشف، ضبط ، نوشتن و تولید آثار فاخر از دفاع مقدس و این شهدای گران قدر باید بیشتر کار شود. طبق برنامه ریزی ها در آینده به همت جامعه دانشگاهی و دانشجویان این مجموعه تکمیل می شود.

او با اشاره به اینکه گرامیداشت شهدای دانشجو در دوره های گذشته برگزار شده است، اضافه کرد: یکی از وظایف ما انتقال این میراث گران قدر به نسل های جدید است. مهمترین بخشی که می شود در این دوره به آن توجه کرد تولید آثار ماندگار و جدید است که نسل جدید که در دوران دفاع مقدس نبودند با این ذخایر فرهنگی آشنا کنیم. در بین جوانان ما در کل جامعه به خصوص در جامعه دانشجویی افرادی هستند که در اراده، علاقه و تلاش نمونه هایی واقعی از جوانان دوران دفاع مقدس هستند. نسل جدید این ظرفیت را دارد که میراث دفاع مقدس را تحویل بگیرد و به خوبی پاسداری کند.

غلامی افزود: بزرگداشت شهدای دانشجو سابقه ای طولانی دارد و کنگره های ملی دانشجویی بسیاری در این راستا برگزار شده است.

وزیر علوم ادامه داد: در بسیاری از دانشگاه روسا خودشان در این برنامه ها حضور مستمر و فعال دارند و باعث می شود در نگاه دانشجویان به الگو تبدیل شوند.

او گفت: سازمان بسیج دانشجویی زحمات زیادی کشیده اند و برنامه های فاخر ارزشمندی را تولید کرده اند.

غلامی بیان کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا از برنامه راهیان نور محروم شدیم. این برنامه ها دانشجویان را با میراث دفاع مقدس و شهدا و یادگارهای آنها آشنا می کرد.

 

نظر شما