شناسهٔ خبر: 43040670 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

امیر حیدری:

عشایر به معنای واقعی کلمه، مرزبانان امین نظام مقدس اسلامی هستند

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس مراسم تجلیل و تکریم از نیروهای جنگ‍‌ های نامنظم و عشایر غرب کشور با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم تجلیل و تکریم از نیروهای جنگ‍‌های نامنظم و عشایر غرب کشور ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: عشایر غیرتمند، دارای اصالت، باشرافت و به معنای واقعی کلمه، مرزدار و مرزبانان مورد اعتماد و امین نظام مقدس اسلامی هستند.

وی با اشاره به بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه عشایر ذخایر انقلاب هستند، افزود: بیانات به یادگار مانده از حضرت امام خمینی(ره) هرگز کهنه نمی‌شود، زیرا ایشان بصیرت ژرف و الهی گونه‌ای داشتند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: این بیانات ماندگار شامل دستور ماندن ارتش، تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تشکیل بسیج است، وقتی که این بیانات را عمیقا موشکافی می‌کنیم، متوجه می شویم که اگر این ارگان ها و نهاد ها ایجاد نمی شد اتفاقات بزرگی دامن‌گیر کشور می شد، مثلا اگر امام خمینی (ره) طبق خواسته منافقین ارتش را در سال ۱۳۵۸ منحل می کردند و در سال ۱۳۵۹ بعثی ها به ایران حمله می کردند، امروز چنین فضایی امنی برای گفتگو وجود نداشت.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به این که در ادبیات نظامی ذخیره به معنای مهم ترین، چابک ترین و قوی ترین قسمت یک مجموعه است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) این نگاه عمیق را به عشایر داشتند که عشایر ذخایر انقلاب هستند یعنی هرگاه انقلاب اسلامی به خطر بیفتد باید از عشایر بخواهیم تا آن خطر را رفع کند.

وی تاکید کرد: وقتی صدام به مرزهای ما حمله کرد هیچ‌کدام از ارکان نظام استحکام لازم را نداشت حتی ارتش با آن نظم سازمانی نیز به دلیل خیانت‌هایی که به مجموعه ارتش شده بود انسجام و وحدت فرماندهی را نداشت، در آن برهه حساس ذخایر انقلاب یعنی عشایر به داد انقلاب رسیدند و ضمن از بین بردن سرعت حمله دشمن، مانع  فتح شهرهایی مثل سومار، ایلام، قصر شیرین، مهران و اسلام آبادغرب شدند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در هر دو مرحله ابتدایی و انتهایی دفاع مقدس، عشایر نقش خودشان به عنوان ذخایر انقلاب را به زیباترین شکل ممکن به منصه ظهور رساندند، عشایر تباری با اصالت، با هویت و با غیرت هستند و همواره برای انقلاب اسلامی بالاترین درجات ایثار را که همان خون دادن و جان نثاری است را ارزانی داشتند.

امیر سرتیپ حیدری در ادامه با اشاره نقش عشایر در هشت سال دفاع مقدس گفت: بنده اقرار می کنم در بین عشایر، آن دسته ای که با اسلحه های شخصی خودشان با ارتش در جنگ تحملی همکاری جانانه داشتند، مظلوم واقع شدند، در حالیکه در مناطق غربی هر جا که ما پیروزی هایی در مقابل دشمنان بعثی داشتیم عشایر غیور آن جا به صورت ثابت حضور داشتند درنتیجه باید با تأسی بر منش امام بزرگوارمان بر دست و بازوی عشایر عزیزمان بوسه بزنیم.

نظر شما