شناسهٔ خبر: 43037308 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حق‌شناس:

امیدواریم پهنه رودکی هویتش را بازیابد

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اسلامی شهر تهران،‌ شب گذشته به تماشای موسیقی نمایش «علمدار» نشست و در ادامه اظهار امیدواری کرد که امیدواریم پهنه رودکی میعادگاهی برای عاشقان فرهنگ و هنر شهرمان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمدجواد حق‌شناس (رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اسلامی شهر تهران) در حاشیه اجرای  موسیقی نمایش «علمدار» با بیان این مطب که هنر در واقع زبان ماندگاری است و شاید آنجا که از حضرت زینب(س) می‌پرسند چه چیزی دیدی؟ و در پاسخ می‌گوید هیچ چیزی ندیدم جز زیبایی، به نوعی هنر این فرصت را فراهم می‌کند که این زیبایی‌ها را ماندگار و جاودانه کند.

حق‌شناس افزود: اینجا موسیقی، نمایش، نقاشی و تئاتر این توانایی و فرصت را ایجاد می‌کنند که یک اتفاق و رویداد بسیار عظیم بتواند پس از 1400 سال در ذهن‌ها به خوبی بنشیند و به نوعی این رابطه را که انسانی که امروز به عنوان یک تماشاچی نشسته و مراسم را مشاهده می‌کند، می‌تواند به 1400 سال پیش ببرد. به هر حال موسیقی نمایش «علمدار» اثری بسیار فاخر بود و از تمام دست‌اندرکاران این پروژه تشکر می‌کنم.

حق‌شناس در ادامه گفت: یکی از اتفاقات، هویت‌بخشی به مکان و موقعیتی است که تالار وحدت در آن قرار دارد. احیا و بازآفرینی هویت پهنه رودکی یکی از دستورات جدی بود که در سه سال گذشته با جدیت پیگیری شد و شما امروز فضای محوطه تالار وحدت و رودکی را ملاحظه می‌فرمایید. این فضا فرصتی است برای افرادی که برای شنیدن و دیدن آثار فاخر به این تالار می‌آیند. آنها حداقل فرصتی نیز برای ملاقات با یکدیگر پیدا می‌کنند و امیدواریم که این پهنه بتواند همچنان آرام آرام هویت اصلی خودش را بازپیدا کند و مردم شهر برای ملاقات با هنرمندان و یکدیگر بتوانند در این پهنه حضور پیدا کنند و این پهنه میعادگاهی برای عاشقان فرهنگ و هنر شهرمان باشد.

محمدجواد حق‌شناس در پایان گفت: تلاش می‌کنیم که از این رویدادها حمایت شود و در رابطه با تکریم آیین‌های عاشورایی و همینطور برنامه‌هایی که در شهر بتواند فرصت را برای مردم فراهم کند، تلاش شده و امیدوارم که به نتیجه نیز برسد.

نظر شما