شناسهٔ خبر: 43036599 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

گفتگویی از جنس کرونا با لیلا کریمی معاون فرهنگی و امور جوانان زنجان؛

انسان همواره در جستجوی راهی برای ادامه حیات

زندگی در شرایط کرونایی نیز در جریان است تنها شکل آن تغییر کرده است و در ورزش و جوانان نیز شکل فعالیت ها متفاوت از گذشته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان، لیلا کریمی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در گفتگو با کارشناس خبری این اداره کل و در پاسخ به سؤال که تأثیرات کرونا بر فعالیت های ورزش و جوانان چه بوده است؟ اظهار داشت:

شیوع بیماری کرونا و عواقب ناشی از آن تاثیرات منفی بر کلیه حوزه ها گذاشت، خیلی از فعالیت ها را مختل کرد و حتی برخی از عرصه های اجتماعی و فرهنگی را تا تعطیلی پیش برد. اما ذات بشر به گونه ایست که همواره در دشوارترین شرایط هم به دنبال روزنه ها و راه های جدیدی است. با حاکم شدن شرایط کرونایی، برای مدتی، در کل جهان و به تبع آن در ایران، جامعه و عموم مردم به یک حالت بهت و هراس و سردرگمی فرو رفتند اما خیلی زود، راه های جدیدی برای ادامه زندگی در این شرایط باز شد و فضای مجازی و رسانه های جمعی نقش بسزایی در این زمینه داشتند.

با توجه به ظرفیت ها و امکانات فراهم شده توسط فضای مجازی، حجم وسیعی از فعالیت های هنری، فرهنگی، علمی، آموزشی و .... به سمت آن گسیل شد.
ما هم در کشور خودمان و در زنجان شاهد این گونه فعالیت ها بودیم. در طول این مدتی که محدودیت های ناشی از شیوع بیماری، در سطح جامعه اعمال می شد. کمیت برنامه های تولید و پخش شده در فضای مجازی به طور محسوسی افزایش یافت.

خود ما در اداره کل ورزش و جوانان که جامعه مخاطب وسیعی از ورزشکاران و جوانان را داریم، برای تحقق رسالت و انجام وظایف مان ننشستیم دست روی دست بگذاریم، ورزشگاه ها تعطیل شد، ولی ورزش نه! کلاس ها و کارگاه ها تعطیل شد ولی آموزش نه!

وی در ادامه و در بسط وشرح چگونگی فعالیت ها و اقدامت انجام شده افزود:

در روزهایی که پویش در خانه بمانیم در جریان بود، جامعه ورزش و جوانان به فکر سلامتی جسم و روح مردمی بود که به اجبار ساعت های بسیاری را در خانه سپری می کردند. پویش ها و چالش های مختلفی در فضای مجازی به راه افتاد مانند "ورزش در خانه"، "جوان شو مجازی" و ... که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

از معاون فرهنگی و امور جوانان سؤال کردم که در حوزه جوانان شکل کار به چه صورت بوده است؟ و پاسخ وی به این سؤال:
در حوزه جوانان، سازمان های مردم نهاد جوانان، دست به کار شده و در مناسبت های مختلف به تولید و پخش محتوای فرهنگی و آموزشی پرداختند. از جمله مهم ترین این محصولات فرهنگی می توانیم به 120 کلیپ، 340 پوستر و 6 موشن گرافی با موضوع پیشگیری از بیماری کرونا اشاره کنیم که توسط سمن ها تولید شد.
همچنین جوانان استان در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی برنامه های متعدد و محصولات فرهنگی متعددی را به شرح زیر تولید کرده اند:
در هفته جوان:
- راه اندازی "جوانی تی وی" توسط مجمع سمن های جوانان استان و اجرای برنامه های متنوع در هفته جوان و پخش زنده از اینستاگرام که به عنوانی یکی از شاخص ترین عملکردهای جوانان کشور در ایام شیوع کرونا شناخته شد.
- پویش "جوان شو مجازی" در 7 محور سرگرم شو، شادشو، ماهرشو،قرآنی شو، ورزشی شو، کتابخوان شو و کرونایی نشو که توسط سمن های جوانان استان در فضای مجازی اجرا شد
در هفته ازدواج:
- تولید 10 موشن گرافیک، 14 پوستر، یک کتاب و یک بروشور در راستای آموزش های پیش از ازدواج
- تهیه مجله تصویری "صحبای عشق" در 7 قسمت با بخش های متنوع گفتگو با مسئولین، ارائه مشاوره، معرفی زوج های موفق و برنامه های شاد و مفرح که توسط سمن پرتو افروزان زندگی سالم اجرا شد.
- اجرای گفتگوهای زنده در اینستاگرام با مدیران و مشاوران مراکز مشاوره با موضوعات مختلف در خوزه ازدواج و خانواده
در هفته تشکل ها و مشارکت های اجتماعی:
- پویش "میم مثل مشارکت ها" : گفتگوهای زنده اینستاگرامی با دبیران سمن ها با هدف معرفی سمن ها و بررسی مشکلات و موانع مشارکت جوانان توسط سمن هنرآفرینان تابان
- "دورهمی با نشاط سمن ها" : مسابقات دو نفره بازی های فکری با هدف معرفی سمن های جوانان و آموزش بازی های فکری به همت موسسه نشاط آوران امید
در مناسبت های فرهنگی و مذهبی:
- تولید مستند سه قسمتی "ایستاده در میدان جهاد" توسط سمن سپهر همدلی با همکاری بسیج ورزشکاران به مناسبت هفته دفاع مقدس
- تولید مستند 20 قسمتی "موکب آه" توسط سمن میعاد راهیان تندرستی به مناسبت اربعین حسینی (ع)
- تولید کلیپ های متعدد توسط مجمع سمن های جوانان، بسیج ورزشکاران و سمن ها در ماه مبارک رمضان با موضوع همت جوانانه، کمک مومنانه و گرامیداشت روز قدس

نظر شما