شناسهٔ خبر: 43036303 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

وعده ترامپ برای توافق، تبلیغ انتخاباتی است - مردم سالاری آنلاين

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: ترامپ هم‌اکنون از تهدیدات خود علیه ایران ناامید شده است به همین دلیل با طرح مذاکره مستقیم قصد دارد دسیسه و رأی مردم را برای انتخابات به سوی خود جلب کند.

صاحب‌خبر - یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: ترامپ هم‌اکنون از تهدیدات خود علیه ایران ناامید شده است به همین دلیل با طرح مذاکره مستقیم قصد دارد دسیسه و رأی مردم را برای انتخابات به سوی خود جلب کند.
حسین محمد صالحی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ادعای دونالد ترامپ "مبنی بر اینکه اگر در انتخابات پیروز شوم ظرف یک هفته با ایران به توافق می‌رسم"، اظهار کرد: این ادعای ترامپ مانند دیگر ادعاهایش توخالی است، رئیس‌جمهور آمریکا در ۴ سال گذشته نشان داده است در مقایسه با روسای جمهور قبلی عهدشکن‌تر است و به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیست، بنابراین ایران اسلامی باید با آمریکا قاطعانه برخورد کند و اگر آمریکا مکانیسم ماشه را فعال کرد ایران هم باید از تمام تعهدات برجامی خود خارج شود.
وی افزود: اینکه هر روز بنشینیم و به تهدیدات آمریکا گوش کنیم و شاهد تحریم‌های ظالمانه باشیم و اروپایی‌ها هم هر روز صادقانه برخورد نکنند، مشکلی را از ملت ایران حل نمی‌کند. تنها راه برون‌رفت از این مشکلات این است که ایران هم یک‌جانبه از تمام تعهدات خود خارج شود چرا که هم‌اکنون تمام فشارها را داریم تحمل می‌کنیم و ترسی از فشار جدید نداریم.
نماینده مردم چادگان، فریدن، فریدون‌شهر و بوئین میاندشت در مجلس تصریح کرد: آمریکا و غرب علیه ملت ایران کاری جز اعمال فشار اقتصادی نمی‌توانند انجام دهند چرا که در تمام جبهه‌های دیگر شکست خورده‌اند. اگر امروز ترامپ این ادعا را مطرح می‌کند باید به او پاسخ داد که اگر اهل توافق بودی به برجام پایبند می‌ماندی و در این صورت می‌توانستی صحبت از مذاکرات جدید بکنی. وقتی یک نفر تمام قراردادها را زیر پا می‌گذارد چگونه می‌توان به او اعتماد کرد و این ادعاهای ترامپ تنها تبلیغ انتخاباتی است.
محمد صالحی با بیان اینکه ترامپ یک فریب کار سیاسی است، گفت: در صورت پیروزی او در انتخابات هیچ توافق و مذاکره‌ای با دولت آمریکا نخواهد شد. معتقدم اگر ترامپ در انتخابات پیروز شود غرور و منیت او بیشتر و دشمنی‌اش با ایران بدتر می‌شود.
این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای ایران هیچ فرقی نمی‌کند که چه کسی در انتخابات آمریکا پیروز شود، خاطرنشان کرد: هر رئیس‌جمهوری که در آمریکا سر کار آمده است همین شیوه‌ها را داشته است و هدف اصلی آنان ریشه‌کن کردن نظام اسلامی است و چون به اهداف پلید خود نرسیده‌اند قصد دارند با جنجال سازی امور خود را پیش ببرند و به هیچ وجه اهدافشان عوض نمی‌شود.
وی گفت: تنها در شیوه‌ها با یکدیگر تفاوت دارند و وقتی ترامپ سر کار آمد شیوه‌هایش با روسای جمهور قبلی تفاوت داشت و از برجام خارج شد. ترامپ هم اکنون از تهدیدات خود علیه ایران نا امید شده است به همین دلیل با طرح مذاکره مستقیم قصد دارد دسیسه و رأی مردم را به سوی خود جلب کند.

نظر شما