شناسهٔ خبر: 43035995 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۲۰ هزار تن سیب در دماوند

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با اشاره به وجود ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار باغ سیب در دماوند، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جدید ۲۲۰ هزار تن سیب برداشت شود.

صاحب‌خبر -

حسین اردلان رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از دماوند با اشاره به آغاز برداشت سیب در این شهرستان اظهار کرد: برداشت سیب در دماوند از ابتدای هفته جاری آغاز و تا یک ماه آینده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در شهرستان دماوند ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار باغ داریم که از این میزان ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار به برداشت سیب اختصاص پیدا کرده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با بیان اینکه شهرستان دماوند در برداشت محصول سیب رتبه اول را در استان تهران دارد بیان کرد: پیش بینی می شود در سال جدید ۲۲۰ هزار تن سیب برداشت شود، البته پیش‌بینی می‌شود در سال جدید صادرات سیب دماوند به کشورهای دیگر کمی کمتر باشد.

اردلان با اشاره به اینکه هزینه‌های تولید زیاد است، ابراز امیدواری کرد: بیمه در خسارت‌ها کمک بیشتری به باغداران داشته باشد و دولت اجازه دهد که مازاد بر ترخیص صادر شود تا صادرات سیب دماوند افزایش پیدا کند.

وی در پایان یادآور شد: در سال جاری با توجه به شرایط موجود تأمین سم رایگان و گازوئیل ماشین‌های سنگین برای باغداران از سوی جهاد کشاورزی مقدور نیست و باغداران خود باید نسبت به سم مورد نیاز اقدام کنند.

انتهای  خبر/۶۷۰۶۷/م/س

نظر شما