شناسهٔ خبر: 43035702 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

علی لاریجانی نامزد اصلی اصلاحات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نیست

فعال اصلاح طلب درباره رویکرد اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده توضیحاتی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

احمد شریف عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به احتمال حضور  موسوی خوئینی‌ها بر کرسی ریاست شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان گفت: صحبتی درباره ادامه فعالیت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان در جایی صورت نگرفته است؛ وقتی  اصل ادامه فعالیت این شورا در ابهام است قطعا رئیس تراشیدن برای آن و طرح مباحث مختلف هم مناسبتی ندارد.

شریف ادامه داد: درباره ریاست آقای موسوی خوئینی‌ها در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان هم تا به حال صحبتی نشده و به نظرم دوستان موضع شخصی خود را مطرح می‌کنند، کما اینکه فعلا هم اراده‌ای برای شروع فعالیت شورای عالی وجود ندارد.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد هر حزب به تنهایی برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده معرفی کند؟ گفت: بعید می‌دانم، زیرا بیشترین تاکید بر همگرایی احزاب مختلف است و اگر هم ساختار جدیدی ایجاد نشود شورای هماهنگی که سابقه بیش از دو دهه فعالیت دارد می‌تواند احزاب اصلاح طلب را نمایندگی کند و برای انتخابات بعدی تصمیم گیر نهایی باشد.

بیشتر بخوانید

آیا محسن رضایی نامزد وصلت با پاستور می‌شود؟

شریف با اشاره به تشکیل جلسات حزب کارگزاران بیان کرد: جلساتی که احزاب تشکیل می‌دهند امری طبیعی است و هر حزبی برای خودش جلساتی داشته و تصمیماتی می گیرد، ولی اینکه افرادی به صورت مصداقی مطرح شوند بعید است، زیرا از سمت شورای مرکزی حزب کارگزاران هم در این باره موضع خاصی صورت نگرفته و نماینده شان هم که در شواری هماهنگی حضور دارد اظهار نظری در این باره نداشته است، البته آقایان جهانگیری و محسن هاشمی عضو کارگزاران هستند و این طبیعی است که هر حزبی اولویت را به اعضای خودش بدهد.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران اسلامی با اشاره به احتمال ورود علی لاریجانی به انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: لاریجانی شانس اینکه نامزد اصلی اصلاحات باشد را ندارد و راهبردی هم که از قبل از سمت مجموعه اصلاح طلبان عنوان شده این است که نامزد ما باید حتما شناسنامه اصلاح طلبی داشته باشد که آقای لاریجانی فاقد این ویژگی است.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح طلبان درباره حامیان احتمالی لاریجانی در انتخابات آتی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: چون آقای لاریجانی الان خودش را در طیف میانه تعریف می‌کند شاید برخی از اصولگرایان سنتی و میانه رو و برخی از اصلاح طلبان دولتی از او حمایت کنند، اما احتمال حمایت او از سمت جریان اصلاحات بسیار ضعیف است؛ ناگفته نماند که طیف اصولگرایان میانه رو که در مجلس دهم هم در قالب فراکسون مستقلین حضور داشتند طبعا در جهت حمایت از او حرکت خواهند کرد.

او درباره موضع حزب متبوع خود هم بیان کرد: حزب همبستگی دانش آموختگان ایران موضعی هم راستا با تشکیلات اصلاحات دارد و بیشترین تاکید هم بر حرکت جبهه‌ای است و سابقه فعالیت‌های سیاسی نشان داده که هیچ کدام از احزاب در جریان اصولگرا و اصلاح طلب مخصوصا در انتخابات ریاست جمهوری با تک روی موفق نخواهند شد.

شریف تاکید کرد: همچنین با توجه به شرایط بسیار پیچیده‌ای که جامعه ما با آن مواجه است، اگر شانسی برای موفقیت فعالیت سیاسی قائل شویم، صرفا در قالب مجموعه‌های سیاسی مثل جبهه‌های سیاسی خواهد بود؛ وگرنه اینکه یک حزب به تنهایی منشا اثر باشد چندان محتمل نیست و من این توانمندی را در هیچ یک از احزاب ایران نمی بینم که به تنهایی بخواهند اثرگذار باشند.

انتهای پیام/

نظر شما