شناسهٔ خبر: 43035532 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بسیج دانشجویی دانشکده حقوق دانشگاه تهران:

دیوان محاسبات به موضوع عدم اختصاص اعتبار یک میلیارد دلاری به وزارت بهداشت ورود پیدا کند

بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در نامه ای به رئیس دیوان محاسبات کشور خواستار بررسی عدم اختصاص یک میلیارد دلار اعتبار ارزی صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در نامه ای به رئیس دیوان محاسبات کشور خواستار بررسی عدم اختصاص یک میلیارد دلار اعتبار ارزی صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت شد.
 
متن این نامه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای مهندس مهرداد بذرپاش
ریاست محترم دیوان محاسبات کشور

سلام علیکم
با توجه به آن که بیش از پنج ماه از موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) با برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی به منظور مقابله و مدیریت عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد، اما اخیرا در قسمتی از دلنوشته وزیر محترم بهداشت به سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی که در تاریخ ۱۳۹۹/۰۷/۰۲ منتشر شده است چنین آمده است: «از یک میلیارد دلاری که رهبری از صندوق توسعه ملی «برای مقابله با شیوع ویروس کرونا» موافقت کردند ماه‌هاست به جز سهم کوچکی نگرفته‌ام. نمی‌دانم برای کدام کار مهم‌تر گذاشته‌اند؟»
این جملات که حکایت از درماندگی، خستگی و استیصال فراوان فرمانده خط مقدم مبارزه با کرونا دارد، به وضوح نشان می‌دهد که این بودجه بسیار مهم و حیاتی هنوز که هنوز است با سستی و کاهلی شخص رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه پس از گذشت روز‌ها و ماه‌های بسیار به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تخصیص پیدا نکرده است.

فلذا ما دانشجویان بسیجی دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی دانشگاه تهران به عنوان یک تشکل متعهد به منافع کشور و انقلاب اسلامی از شما به عنوان ریاست دیوان محاسبات کشور که وظیفه نظارت بر همه فرایند‌های مالی کشور را بر عهده دارد، تقاضا داریم هرچه سریع‌تر و به صورت اولویت‌دار و برای صیانت از وجهه نظارتی دیوان محاسبات و مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کنید تا از تحمیل ضرر و هزینه هرچه بیشتر به کادر مظلوم بهداشت و درمان و علی‌الخصوص پرستاران غیور کشور توسط دولت کرخت، بی‌کفایت و نالایقِ دوازدهم جلوگیری شود.

ضمنا از شما انتظار می‌رود تا نتیجه و ماحصل این حسابرسی عاقلانه و مدبرانه را بدون لکنت زبان و مصلحت‌سنجی‌های ضد مصلحت و با صراحت کلام هرچه بیشتر به اطلاع افکار عمومی برسانید؛ و مِن اللهِ توفیقْ
بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران

نظر شما