شناسهٔ خبر: 43035061 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی اهواز خبر داد

امضای تفاهم‌نامه تامین ورق‌های فولادی برای صنایع فلزی خوزستان

شایان حاجی‌نجف

رئیس اتاق بازرگانی اهواز از امضای تفاهم‌نامه تامین ورق‌های فولادی مورد نیاز واحدهای تولیدی خوزستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

شهلا عموری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه تامین ورق‌های فولادی مورد نیاز صنایع فلزی و واحدهای تولیدی خوزستان میان انجمن صنایع همگن فلزی خوزستان و شرکت فولاد اکسین خوزستان، اظهار کرد: موضوع این تفاهم‌نامه، در محدوده تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان است و بنا بر این تفاهم‌نامه قرار است ماهانه ۲ هزار تن ورق مورد نیاز صنایع تامین شود.

وی افزود: این تفاهم‌نامه برای مدت یک سال و با هدف تحقق شعار جهش تولید منعقد شده است و امیدواریم گره‌گشای مشکل تامین مواد اولیه تولیدکنندگان استان خوزستان باشد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به تشکیل نشست‌های متعدد کارشناسی به منظور تامین نیاز مواد اولیه واحدهای تولیدی و جلب موافقت گروه‌های فولادی موجود در خوزستان در این خصوص، تصریح کرد: این میزان ورق فولادی در محدوده فعالیت‌های غیرتجاری و تنها به پروژه‌های واحدهای تولیدی اختصاص می‌یابد.

عموری گفت: با توجه به تقاضای واحدهای فلزی استان خوزستان برای ورق‌های فولادی با عرض متفاوت، مقدار حداقل درخواست خرید هر واحد برای ورقی که اسلب آن در شرکت فولاد اکسین خوزستان وجود داشته باشد، ۶۰ تن و برای سایر شرکت‌ها معادل محدودیت مقداری شرکت‌های تولیدکننده اسلب خواهد بود.

وی افزود: به منظور پایداری و تداوم خرید ورق‌های فولادی توسط شرکت‌های تولیدی خوزستان از شرکت فولاد اکسین، قرار است دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان موضوع اختصاص سهمیه واحدهای تولیدی خارج از بورس را از طریق شورای تامین خوزستان پیگیری کند.

انتهای پیام

نظر شما