شناسهٔ خبر: 43034545 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به تبعیت از تسلا انجام شد

شورش ۳۵۰۰ شرکت آمریکایی علیه ترامپ

تعداد شکایات از دولت ترامپ به شدت افزایش یافته و حدود ۳,۵۰۰ شرکت آمریکایی شامل غول‌های صنعت خودرو، خرده‌فروشی و دارو، تعرفه‌های ترامپ بر ضد میلیاردها دلار از واردات چین را به چالش کشیده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، در دو هفته اخیر تعداد شکایات از دولت ترامپ به شدت افزایش یافته و حدود ۳,۵۰۰ شرکت آمریکایی شامل غول‌های صنعت خودرو، خرده‌فروشی و دارو، تعرفه‌های ترامپ بر ضد میلیاردها دلار از واردات چین را به چالش کشیده‌اند.

این شکایات که توسط طیف گسترده‌ای از شرکت‌های آمریکایی در دادگاه تجارت بین‌الملل آمریکا در نیویورک به ثبت رسیده است، به دنبال این هستند که آخرین دور تعرفه‌های وضع شده بر واردات چین را غیرقانونی اعلام کنند. طبق گزارش رویترز که به این شکایات اشاره کرده است این شرکت‌ها نماینده تجاری آمریکا، رابرت لایتایزر و آژانس حمایت از کالاها و مرزهای آمریکا را به عنوان فرد و نهاد مورد شکایت خود اعلام کرده‌اند.

برخی از این شرکت‌ها دولت ترامپ را متهم کرده‌اند که با به راه انداختن یک جنگ تجاری نامحدود و بدون حدومرز با چین میلیاردها دلار از واردات چین به آمریکا را که توسط واردکنندگان آمریکایی وارد می‌شود تحت تأثیر قرار داده است.

به این ترتیب حالا بسیاری از رهبران صنایع و شرکت‌های بزرگ آمریکا عضو شاخص اس‌ان‌پی ۵۰۰، تعرفه‌های ترامپ را به چالش کشیده‌اند. به علاوه خودروسازی تسلا که به دنبال لغو تعرفه‌ها و بازگشت تعرفه‌هایی است که تا کنون پرداخت شده است، حالا نام‌های بزرگ دیگری مانند فورد، مرسدس بنز و ولوو تعرفه‌ها را به چالش کشیده‌اند.

نظر شما