شناسهٔ خبر: 43034281 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

موسوی لاری: اصلاحات در اتفاقات هفت سال گذشته شریک است/ حمایت از روحانی شاهکار سیاسی اصلاح‌طلبان است

موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: از سال۹۲ تا امروز اصلاح طلبان بنا بر مصالحی از نامزدی که از جبهه آنان نبود، حمایت کردند و در آنچه که در این هفت سال اتفاق افتاده شریک شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، «سید عبدالواحد موسوی لاری»، وزیر پیشین کشور در دولت اصلاحات گفتگویی با ایرنا داشته است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد. 

- از سال۹۲ تا امروز اصلاح طلبان بنا بر مصالحی از نامزدی که از جبهه آنان نبود، حمایت کردند و در آنچه که در این هفت سال اتفاق افتاده شریک شدند.

- بعد از کنار رفتن مرحوم آیت الله هاشمی و عدم تایید او توسط شورای نگهبان، اصلاح طلبان با تدبیری، که به نظر من در زمان خودش جزو یکی از تصمیمات سیاسی خیلی به موقع و بجایی بود، تصمیم گرفتند از بین کاندیداهایی که در صحنه بودند، از آقای روحانی حمایت کنند.

- این تصمیم اصلاح طلبان در آن مقطع یکی از شاهکارهای سیاسی در ایران بعد از انقلاب است و حتی در کشورهای جهان سوم کمتر دیده شده که بتوانند در یک مقطع زمانی یک یا دو روزه طوری خود را جمع و جور کنند که به چنین موفقیتی دست پیدا کنند. البته این موفقیت در انتخابات است، نه موفقیت در پیشبرد اهداف.

- اصلاح طلبان در یک شرایط خاص بنا به مصالحی از این دولت حمایت کردند و حمایت آنان مستمر بوده و الان هم هست. بنده عضو کمیته منتخبی بودم که با ‌آقای عارف صحبت کردیم و از ایشان خواستیم که کنار برود و از ‌آقای روحانی حمایت کردیم.  من که نمی‌توانم بگویم ما این کارها را نکردیم. ما این کارها را کردیم و بهترین کار در آن زمان همین بوده است. نمی‌خواهم بگویم که ما سهیم در نقطه قوت آقای روحانی هستیم، اما در نقطه ضعف‌هایش سهمی نداریم اما همیشه گفته ایم ما به عنوان اصلاح طلب دیدگاه‌هایی داریم که آقای روحانی آنها را دنبال نکرده است.- دولت موجود اگر چه دولت اصلاحات نبود، اما اصلاح طلبان از آن حمایت کردند. آقای روحانی تا قبل از اجماع اصلاح طلبان با ۱۱ درصد رای در صحنه بود، اما به رشد ۵۱ درصد رسید و این بعد از اجماع اصلاح طلبان بود. دولت روحانی کارهای خوبی انجام داده است، اما در اذهان عمومی آنطور که باید درخشش نداشت.

- الآن نزدیک به دو سال است ما با آقای روحانی هیچ گونه تماس و جلسه‌ای نداشته ایم.  

- عملا شورای سیاستگذاری یا شورای هماهنگی جبهه اصلاحات محل ابراز نظر نمایندگان احزاب بود نه احزاب. یک نماینده یک حرف می‌زد نماینده دیگری طور دیگری حرف می‌زد. افراد جابجا می‌شدند اختلاف نظرهایشان هم بروز می‌کرد. دبیر کل یک چیزی می گفت نماینده ‌آنها چیز دیگری می‌گفت. من نظرم این بود که باید تلنگری زده شود که‌ احزاب فعال‌تر شوند. هم مسئولیت بپذیرند هم کارکرد حزبی خود را فعال‌تر کنند، هنوز هم چیزی که من مطرح کردم یا شنیده نشده و یا مورد قبول نیست و یا بروز خارجی ندارد.

 

نظر شما