شناسهٔ خبر: 43033753 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در مازندران :

هیئت مذهبی در تراز انقلاب اسلامی باید کارکرد فرهنگی اجتماعی داشته باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: هیئت های مذهبی می بایست علاوه بر برگزاری مراسم های عزاداری، کارکرد فرهنگی و اجتماعی بیشتری در جامعه داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» شامگاه یکشنبه(6 مهر) در جمع هیئت مذهبی و جوانان مومن و انقلابی در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) مرکز استان مازندران با اشاره به اهداف والای امام حسین(ع) از قیام سال 61 هجری قمری، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر، تن ندادن به ذلت در برابر حاکم فاسد و نجات مردم از ضلالت و گمراهی مهمترین اهداف حضرت سیدالشهدا(ع) بود که جان شریف خود و عزیزترین یاران را در این مسیر تقدیم نمودند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران از خود گذشتگی و مقدم داشتن دیگران بر خود، برای خود، برای دیگران و برای خداوند را 3 گونه از ایثار برشمرد و عنوان کرد: ایثار از نگاه دینی آن زمانی ارزشمند است که تنها با هدف جلب رضایت حضرت حق صورت پذیرد.

 

امام جمعه ساری با اشاره به فرازهایی از زیارت اربعین، مبارزه با جهالت و گمراهی را از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر عنوان و تصریح کرد: چکیده و خلاصه زیارت شریف اربعین این است که ما بدانیم امام حسین (ع) با بذل جان خود به ما آموخت در راه مبارزه با ضلالت و جهالت از هیچ چیز نباید دریغ نمود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این مطلب که ضلالت نتیجه و ماحصل جهالت است و همواره در طول تاریخ  این دو معظل بزرگ توأمان وجود داشته اند، گفت: انقلاب اسلامی ایران با تأسی از سرور و سالار آزادگان جهان و با رهبری عالمی مجاهد همچون امام بزرگوار و ایثار و بذل جان شهدای والامقام و با هدف ریشه کن نمودن این دو منکر بزرگ شکل گرفت.

 

وی به انحطاط فرهنگی و رفتار دون شأن انسانیت در جوامع امروز غربی اشاره و تاکید کرد: فرهنگ دنیای سکولار فرهنگ غلط و گمراه کننده ای است که باید با آن مقابله کرد، اما متاسفانه برخی جریانات در داخل کشور ما قصد دارند تا این فرهنگ را ترویج و به عنوان نمونه در مراکز آموزشی به ویژه برای سنین پایه و کودک و نوجوان ما امثال سند 2030 را پیاده سازی نمایند.

 

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با طرح این سوال که آیا وظیفه هیئات مذهبی در شرایط کنونی جامعه و هجمه های سنگین فرهنگی دشمنان علیه اسلام و انقلاب اسلامی، تنها برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم و صفر است، تاکید کرد: هیئت های مذهبی می بایست علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری، کارکرد فرهنگی و اجتماعی بیشتری در جامعه داشته باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه تمام هیئت های مذهبی می بایست با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر همکاری تنگاتنگ داشته باشند، اظهار کرد: هدف اصلی هیئت ها باید جامه عمل پوشاندن به اهداف والای امام حسین(ع) که همان احیای امر به معروف و نهی از منکر و ریشه کن نمودن گمراهی و جهالت در جامعه بود، باشد.

 

حجت الاسلام  محمدی لائینی گسترش فساد، ظلم، تبعیض، اختلاس، عدم عدالت قضایی و اجتماعی، بی توجهی به حقوق مردم، رها کردن بازار و گرانی بی پایه و اساس قیمت اجناس را از مصادیق منکرات حال حاضر کشور عنوان و خاطر نشان کرد: ظرفیت آحاد مردم در قالب گروه های جهادی و هیئت های مذهبی باید در کنار ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، شورای فرهنگ عمومی و سایر نهادهای فرهنگی و انقلابی قرار گیرد تا برای سالم سازی این فضاها از آن بهره مناسب برده شود.

 

وی در خاتمه به فعالیت های در خور تحسین هیئت های مذهبی در زمان شیوع ویروس کرونا و راه انداری قرارگاه های خدمات رسانی و تولید لوازم بهداشتی و توزیع بسته های ارزاق در میان اقشار ضعیف جامعه اشاره و اظهار کرد: آن هیئتی در تراز انقلاب اسلامی قرار می گیرد که از این دست کارکردهای فرهنگی و اجتماعی بیشتری داشته باشد.

 

به گزارش شبستان ، حاج مهدی رسولی، مداح با اخلاص و انقلابی کشور نیز در این مراسم به ذکر مصیب و نوحه خوانی در وصف اهل بیت(ع) پرداخت.

 

پایان پیام/286

نظر شما