شناسهٔ خبر: 43033593 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

به همت سازمان بسیج هنرمندان؛

عکاسان پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل شدند/ معین الدینی: گاهی در خط مقدم، جلوتر از رزمندگان بودیم

آیین تجلیل از عکاسان پیشکسوت دفاع مقدس در سازمان بسیج هنرمندان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  مراسم تجلیل از سه عکاس پیشکسوت دفاع مقدس با حضور امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان و رزمندگان عکاس در سازمان بسیج هنرمندان برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، کمال الدین شاهرخ مسئول انجمن عکس بسیج هنرمندان همراه با خیرمقدم به حضار، خلاصه‌ای از بیوگرافی عکاسان را ارائه داد و گفت: عکاسی جنگ یکی از دشوارترین هنرهاست که کار هرکسی نیست، ما نزدیک به صدوپنجاه عکاس دفاع مقدس را در طول جنگ و این سه دهه از دست دادیم که یادشان را گرامی می‌داریم.

در ادامه امیر نصیربیگی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به زحمات فراوان عکاسان دفاع مقدس اظهار کرد: آثار این هنرمندان برای یک روز و یک سال و یک دهه نیست. بلکه سالیان سال نسل‌های آینده از این هنر بهره می‌برند و بعنوان میراث معنوی جاودانند. آن‌ها مظلوم‌ترین هنرمندان جامعه اند که با گمنامی و رشادت از اتفاقات گوناگون جنگ بهترین صحنه هارا خلق کردند.

همچنین حمیدرضا معین الدینی، یکی از عکاسان دفاع مقدس و عکاس حاج قاسم سلیمانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها بیان کرد: برخی به ما می‌گفتند شما برای فرار از جنگ دست به دوربین شده اید، اما در انتها همان فرماندهان از ما میخواستند که لحظات را بیشتر ثبت کنیم و گاهی جلوتر از رزمندگان در خط مقدم بودیم.

ساسان مویدی عکاس پرکار جنگ تحمیلی که کتاب‌های زیادی در این زمینه دارد نیز از عکاسان گمنام یاد و تصریح کرد: عکاسی که خودش عکسش را چاپ کند دیده نمی‌شود، بخصوص عکاس دفاع مقدس؛ بنابراین باید ما را حمایت کنند.

درپایان به نمایندگی از همه‌ی عکاسان پیشکسوت دفاع مقدس، از آقایان ساسان مویدی، محمد نوروزی و حمیدرضا معین الدینی تقدیر شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما